۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در لرستان آزاد شدند

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در این استان به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حجت‌الاسلام سعید شهواری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: سال گذشته ۴۰۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال بدهی آزاد شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند تصریح کرد: به ۱۰ زندانی نیز مرخصی اعطا می‌شود.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضا به دنبال برقراری حق و عدالت در جامعه است و حضور زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی نه تنها کمکی به رفع مشکل افراد نمی‌کند بلکه سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام شهواری گفت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا، شخصیت برجسته و ماندگار جمهوری اسلامی و از ارکان تاثیرگذار نظام محسوب می‌شد و شهید جمهور نیز از شاگردان مکتب شهید بهشتی بود که در هر مسوولیتی به خوبی خوش درخشید.

وی با اشاره به اینکه قضات و کارکنان دادگستری لرستان سال گذشته در ارزیابی به عمل آمده جزو استان های برتر کشور معرفی شدند افزود: پارسال۴۱۲ هزار و ۸۱۷ فقره پرونده به دادگستری استان وارد که با احتساب رسیدگی به پرونده‌های گذشته، ۴۱۷ هزار و ۶۶۵ فقره مختومه اعلام و عملکرد مثبتی ماندگار شد.

حجت‌الاسلام شهواری گفت: همچنین در اجرای احکام حقوقی و کیفری نیز ۶۷ هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد دادگستری لرستان و با رسیدگی به پرونده سال های گذشته ۶۹ هزار و ۶۶ فقره مختومه شده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ هزار و ۷۲۴ پرونده مسن در دادگستری استان وجود داشت که اکنون به ۱۲ هزار و ۵۰۴ فقره کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مجازات جایگزین حبس از ۱۱ به ۲۲ درصد کاهش یافته است بیان کرد: همچنین دادرسی الکترونیک در لرستان افزایش چشمگیری دارد و استفاده از این فناوری در حال افزایش می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.