نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی ایران برگزار می شود

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی و اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی کشور 27 تا 30 مهرماه جاری و همزمان با روز جهانی غذا در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبر نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی ، این نمایشگاه و همایش با همت و همکاری معاونت آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد فائو(FAO) و همچنین حمایت سازمان ها و نهادها و شرکت های بخش خصوصی برگزار می شود.

انواع دستگاههای نوین تولید میوجات خشک ، کنسروی و چیپسی ، انواع سورتینگ مرکبات، سیب زمینی و سبزیجات برگدار و غیر برگدار، خط تولید پودر ومایع تخم مرغ، خط تولید رب گوجه فرنگی، انواع صنایع و تجهیزات نانوایی و قنادی ، تجهیزات آشپزخانه های فرودگاهی ، ماشین آلات بسته بندی شرینگ، وکیوم ، ماشین های پخت تونلی و قفسه ای گردان با گرمای غیرمستقیم جهت پخت کیک، شیرینی و نان  ، انواع ماشین آلات کارخانجات آرد سازی و  صنایع تبدیلی  ، دستگاههای تولید  نوشابه ساز پستمیکس و لوازم جانبی ،  انواع کندانسورهای استیلی و آهنی ، انواع مخازن ذخیره مواد غذائی و کندانسورها ، انواع میکسر های استیل و آهن ، انواع دیگ های پخت و میکسر تحت خلاء و اتمسفریک، دیگ های پخت تافی و آبنبات و قند ، دستگاه های مدرن نان فانتزی، قنادی، کیک و کلوچه و دستگاههای خشک کن میوه،خشک کن سبزی، خشک کن قارچ و چیپس میوه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد .

غلامرضا رضائیان مدیر اجرایی این نمایشگاه گفت: نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی و اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی کشور با هدف ارتقاء سطح علمی کشور و استفاده از تجربیات و دستاوردهای جدید علمی و اجرایی این حوزه برگزار می شود . 

وی افزود : ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ، بهبود روند فرآوری محصولات ، توجه ویژه به جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور و همچنین آشنائی با روش های نوین صنایع تبدیلی روز جهان ، از اهداف برگزاری این نمایشگاه و همایش است .  

رضائیان در ادامه به تشریح محورهای همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت :  بررسی وضعیت و جایگاه سازمانی صنایع تبدیلی و غذایی سایر کشورها و مقایسه آن با وضعیت موجود در کشور ،  نقش صنایع تبدیلی و غذایی در امنیت غذایی ، توسعه بازار ، صادرات غیرنفتی ، فناوریهای نوین و پژوهش و تحقیقات ، عوامل موثر در ارزش افزوده صنایع تبدیلی و غذایی و مقایسه آن با سایر بخشهای صنعت کشور و مدیریت لجستیک در صنایع تبدیلی و غذایی مهمترین محورهای این همایش است .
 
رضائیان در ادامه افزود : توجه به ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاوه بر نقش مؤثر در اشتغال‌زایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت تولید‌کنندگان به شهرها، می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری ارزش افزوده بیشتر در بخش‌های صنعت و کشاورزی باشد.

وی گفت :  در اقتصاد کشاورزی معاصر صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است چراکه از یک سو ارزش افزوده محصولات اولیه بخش را ارتقا می‌دهد و از سوی دیگر محصولاتی به بازار ارایه می‌کند که با استفاده از تکنولوژی مدرن به دست آمده‌اند .

مدیر اجرائی نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیشتر از یک پنجم فرآورده‌های غذایی در کشورهای در حال توسعه به صورت ضایعات بر اثر فساد ناشی از عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی و بیولوژی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت تا زمان توزیع و مصرف از بین می‌رود و این در حالی است که شمار قابل توجهی از مردم این کشورها برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود در تنگنا هستند.

رضائیان با بیان اینکه صنایع تبدیلی در افزایش ارزش افزوده بالاتر تاثیرگذاری را دارد ، گفت : صنایع تبدیلی عامل مهّمی در فرآوری محصولات کشاورزی بوده و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آن محصولات فراهم می‌شود.

وی گفت : ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی برای  صدور محصولات کشاورزی، راهکاری اساسی برای ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت است.

مدیر اجرائی نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی اضافه کرد:ضایعات محصولات کشاورزی به‌دلیل کافی نبودن تجهیزات مورد نیاز برای برداشت انواع محصولات زراعی و باغی و نبود صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و تکمیلی در جوار مراکز تولید، موجب شده است که در برخی محصولات حاصل دسترنج تولید‌کنندگان به هدر رفته و حتی در برخی موارد در محصولاتی که بازار مصرف داخلی به شدت نیازمند این محصولات است نابسامانی عرضه و ضایعات، مانعی در جهت تأمین این نیاز بوده است.

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات کامل تر از نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی و اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی ، با شمار تلفن های 9- 22893008 دبیرخانه اجرایی ، تماس حاصل فرمایند .

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار