پیش‌بینی ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه در استان ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شده، گفت: از این تعداد، ۱۰۲۰ شعبه ثابت و ۶۱۸ شعب سیار است.

 احسان یاوری صبح امروز در جلسه اطلاع‌رسانی انتخابات در محل استانداری لرستان، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در وفاق و همدلی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق به مردم بر کسی پوشیده نیست.
وی خاطرنشان کرد: اواخر اردیبهشت ماه رئیس‌جمهور عزیز ما در یک سانحه هوایی به ملکوت پر کشید، رئیس‌جمهوری که مظهر مردم‌داری، خدمت‌گذاری، اخلاص، روحیه جهادی، پاکدستی، خویشتن‌داری و اخلاق بود.
معاون سیاسی استانداری لرستان با بیان اینکه شهیدجمهور ترازی از مدیر اسلامی را برای ما ترسیم کرد، افزود: این تراز ملاکی برای مدیرلن کشور خواهد بود و امیدواریم این مسیر خدمت‌رسانی را ادامه دهیم و میراث گران‌قدری برای شهدا باشیم.
یاوری بیان داشت: با گذشت حدود ۴۰ روز از شهادت رئیس‌جمهور و پشت سر گذاشتن انتخابات مجلس، اما با نگاه جهادی دولت سیزدهم با یک تلاش شبانه‌روزی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم شد.
رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در صدر اقدامات انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، گفت: پیش‌بینی امکان حضور مردم پای صندوق‌های رای به طور کامل صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در استان ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شده، افزود: از این تعداد، ۱۰۲۰ شعبه ثابت و ۶۱۸ شعب سیار است.
یاوری، بیشترین تعداد شعب را مربوط به خرم‌آباد با ۳۵۷ شعبه و کمترین تعداد شعب را مربوط به معمولان با ۴۰ شعبه اخذ رای عنوان کرد.
رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: قریب به ۲۵ هزار نیروی اجرایی پیش‌بینی شده، همچنین چینش عوامل سر صندوق به بهترین شکل ممکن در زمان‌بندی ارائه شده انجام شد.
یاوری با اشاره به شکل‌گیری ۳۶ هیات اجرایی در سراسر استان، تصریح کرد: غالب هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها همان هیات‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی است
وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات اندیشیده شده، گفت؛ تا کنون مسئله خاصی در زمینه انتخابات نداشتیم و فضای رقابتی را در سراسر استان با تشکیل ستاد‌های انتخاباتی شاهد هستیم.
رئیس ستاد انتخاباتی لرستان با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است، گفت: مواردی برای تذکر بود که تذکر‌های لازم داده شد.
یاوری با بیان اینکه در هر شعب اخذ رای نماینده نامزد‌های انتخاباتی حضور دارند، افزود: ستاد‌های مرکزی نامزدها، مسوولین ستاد را به وزارت کشور معرفی و از طرف وزارت کشور مسوولین ستاد استانی و شهرستانی را به ستاد انتخابات استان معرفی و از سوی این مجموعه اسامی در اختیار فرمانداران قرار گرفته و در نهایت از این مسیر نماینده هر نامزد سر هر صندوق رای حاضر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو احراز هویت الکترونیکی داریم، افزود: در سراسر کشور اخذ رای به صورت دستی است و رای‌گیری صرفا با شناسنامه و یا کارت ملی انجام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم پوشش ۹۹ درصدی را در زمینه احراز هویت آنلاین داشته باشیم.

 

برچسب ها: انتخابات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.