واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در رفسنجان 

مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رفسنجان برگزار شد.

 مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رفسنجان بعدازظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار و عموم مردم در مصلی شهر رفسنجان برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رئیس جمهور شهید، گفت: در ابتدا قرار بر این بود واحد‌ها به صورت آپارتمانی ساخته شود، اما با دستور رئیس جمهور شهید بنا بر واگذاری زمین به صورت ویلایی به متقاضیان شد. 

وی با بیان این مطلب که تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده است، افزود: باتوجه به الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به شهر در طرح نهضت ملی مسکن، عملا مردم رفسنجان بی‌نیاز از تأمین زمین در آینده می‌شوند. 

استاندار کرمان تصریح کرد: شهرداری از طریق ساخت انبوه مسکن طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار داده است که هزینه‌های ساخت را کاهش دهند؛ بنابراین  انتظار می‌رود مردم نیز مشارکت لازم را داشته باشند؛ چرا که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها  می‌شود. 

وی با بیان این مطلب که ۸۶۴ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت نیز واگذار می‌شود، بیان کرد: به دلیل سیاست‌های انجام شده در زمینه جوانی جمعیت، شاهد مثبت شدن نرخ رشد جمعیت در استان هستیم. 

رضا حافظی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز ضمن تشکر از استاندار، برای صدور دستورات موثر و مساعدت‌های لازم در جهت طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، گفت: در شهر رفسنجان، تامین زمین برای طرح‌های مذکور انجام شده است و مشکل خاصی پیش رو نداریم. 

 وی افزود: هم اکنون در شهر رفسنجان، ۲۷۸ هکتار زمین تامین و برای آماده سازی تحویل شهرداری شده است که این مهم در حال انجام است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: از این ۲۷۸ هکتار اراضی، بالغ بر ۳ هزار و ۸۶۴ قطعه زمین طراحی شده است ،که از این مقدار، ۸۶۴ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت و تعداد ۳ هزار قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

 وی اضافه کرد: با هدف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، یک نوآوری با کمک شهرداری شهر رفسنجان صورت گرفته است که اراضی طرح نهضت ملی مسکن در اختیار شهرداری شهر رفسنجان به عنوان پیمانکار قرار گیرد و شهرداری تا مرحله نازک کاری پروژه را ادامه و مراحل تکمیلی را خود متقاضی انجام دهد. 

حافظی بیان داشت: فاز دوم اراضی طرح‌های مذکور با دستور استاندار پیگیری شده و همچنین دستگاه های اجرایی مربوطه به کمک این مهم شتافته و مقدار ۶۲۴ هکتار زمین مجددا به محدوده شهر رفسنجان الحاق شده است که از این مقدار، بالغ بر ۴۳۰ هکتار به عنوان اراضی مسکونی در طرح‌های مذکور می‌توان استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار