استاندار کرمان:

بانک‌ها تعهدات خود را در طرح نهضت ملی مسکن عملی کنند

استاندار کرمان از سازمان بازرسی خواست تا نسبت به بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ورود کند.

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای مسکن استان که به مباحث بانکی و تامین زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن پرداخته شد، گفت: عده‌ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، درخواست دریافت زمین در روستا‌ها را دارند و ضمن اینکه هزینه ساخت و آماده‌سازی کمتری در این مناطقه وجود دارد، بخشی از فشار تامین زمین در شهر‌ها نیز برطرف می‌شود. 

استاندار کرمان افزود: در روستا‌های رو به توسعه و دارای ظرفیت مسکن، کمک کنیم که واگذاری زمین طبق قاعده مشخص شده انجام شود.

فداکار در خصوص عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: سهم مشخص شده به نسبت تعداد واحد به بانک‌ها اعلام و رصد خواهد شد و بانک‌ها مطابق سهم و تعهد خود باید پیگیری کنند؛ اگر مدیر بانکی نمی‌تواند سهم خود را اجرایی کند کار را رها کند، چون معطل کردن مردم علاوه بر ضرر به دولت و قیمت تمام شده مسکن را هم افزایش می‌دهد. 

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن از محل منابع خود اضافه برهزینه می‌کند در صورتی که بانک‌ها سهم خود را نپرداختند و این یک تخلف است که باید پاسخگو باشند. سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند، بانک‌ها موظف هستند به تعهد و ابلاغ خود عمل کنند.

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان نیز در این جلسه گفت: تا به امروز ۲ هزار واحد مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح طبق تفاهمنامه وزارت دفاع و راه و شهرسازی واگذاری انجام شده است. 

وی بیان کرد: قرار بود سایت ۱۰۸ هکتاری شهرک ارگ کرمان نیز انبوه‌سازی و چهار واحدی باشد که مقرر شد به صورت واگذاری دنبال شود و در حال حاضر ۴ هزار واحد را می‌توانیم در این سایت جانمایی کنیم، جانمایی اراضی در حال انجام و قطعه‌بندی مشخص شده و حدود یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین واگذار شده است. 

حافظی تصریح کرد: سایت همت یک و همت دو کرمان دو شهرک بزرگ و حدود ۱۰ هزار واحد قرار است در آن ساخته شود، لذا برای اینکه وحدت رویه در ساخت و ساز‌ها وجود داشته باشد، پیشنهاد دادیم تا نمای ساختمان از سوی سازندگان با تسهیلات بانکی صورت گیرد و در ادامه کار به مردم سپرده شود تا با آورده شخصی خود ریزه‌کاری‌ها را انجام دهند. 

وی اظهار داشت: سایت حاجی‌آباد بنیاد مسکن نیز رو به اتمام است و طی یک ماه آینده افتتاح آن را خواهیم داشت، پروژه بلدالامین نیز با جلسات مختلف اتفاقات خوبی در آن صورت گرفت و مقرر شد زمین از ستاد اجرایی تحویل وزارت راه و شهرسازی شود.

مدیرکل راه و شهرستانی کرمان در حوزه سایت سیرجان نیز گفت: در حال حاضر ۵۰۴ واحد ساختمانی آماده تحویل داریم و می‌توانیم افتتاح آن را در سطح ملی بزودی داشته باشیم، بقیه ساخت‌های سیرجان نیز در حال آماده‌سازی است. 

وی در مورد سایت‌های شهرستان شهربابک افزود: در خورسند و شهربابک آماده‌سازی‌ها تقریبا مرحله اول آنها به اتمام رسیده و قطعات از طریق بنیاد مسکن به مردم واگذار شده و در حال گرفتن پروانه و یا ساخت هستند.

حافظی تصریح کرد: سایت ۶۱۶ هکتاری بافت در قالب چهار قسمت کار می‌شود که ۱۲۵ هکتار آن آماده‌سازی و واگذاری‌ها انجام شده است و مردم در حال شروع عملیات اجرایی و اخذ پروانه هستند.

وی همچنین در خصوص سایت ۲۰۷ هکتاری رفسنجان گفت: آماده‌سازی آن در حال انجام است و برای قرعه‌کشی ۳ هزار و ۸۶۴ قطعه زمین در سایت رفسنجان در قالب نهضت ملی و در جوانی جمعیت انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار