راه اندازی سیستم کنترل آلایندگی فاضلاب در یزد

سیستم کنترل آلایندگی فاضلاب همزمان با هفته محیط زیست در یزد راه اندازی شد.

 همزمان با هفته محیط زیست سیستم کنترل آلایندگی فاضلاب شرکت نشاسته مهشاد یزد با حمایت تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و با حضور استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل مدیریت بحران، مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به بهره برداری رسید.

سید رضا نورانیان  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در مراسم  راه اندازی این شرکت گفت: با توجه به فرآیند تولید نشاسته از غلات و ایجاد آلودگی بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب خروجی واحد‌های تولید نشاسته، طراحی سیستم تصفیه فاضلاب از الزامات اینگونه واحد‌های صنعتی و تولیدی است. 

وی افزود: در همین راستا شرکت نشاسته مهشاد یزد که به دلیل عدم تصفیه فاضلاب ناشی از فرآیند تولید و انتشار بوی نامطبوع در لیست صنایع آلاینده استان یزد قرار داشته و نیز شکایات متعدد مردمی بویژه مردم شریف آزادشهر و شاهدیه را در پی داشته، اقدام به طراحی سیستم تصفیه فاضلاب نموده که برای اجرای این طرح از محل صندوق ملی محیط زیست کشور تسهیلاتی به مبلغ ۷۳۰۰۰ میلیون ریال دریافت نموده و در بازه زمانی دو ساله (اسفند ۱۴۰۰ لغایت بهار ۱۴۰۳) با نظارت دقیق اداره کل حفاظت محیط زیست یزد این طرح به مرحله بهره برداری رسید.

این مقام مسئول افزود: هزینه کل طرح: ۱۱۶۲۴۰ میلیون ریال بود که سهم آورده واحد: ۴۳۲۴۰ میلیون ریال و میزان تسهیلات: ۷۳۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.