سامانه بازپس جایگزین روش‌های قدیمی جمع‌آوری پسماند خشک

رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد، از راه اندازی سامانه بازپس جایگزین روش‌های قدیمی جمع‌آوری پسماند خشک در یزد خبر داد.

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه بازپس در منظومه خدمات یکپارچه یزدمن و ثبت درخواست، پسماند‌های خشک قابل بازیافت خود را تحویل و در قبال آن حساب شهروندی خود را شارژ کنند.

 وی افزود: در سال‌های گذشته جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت شهروندان توسط خودرو‌های جمع‌آوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری که یک ملودی را هنگام عبور از کوچه‌ها پخش می‌کردند انجام می‌شد. از ابتدای سال ۱۴۰۳ با توجه به راه اندازی «سامانه بازپس» این امر بسیار ساده‌تر و بهتر قابل انجام شده است. کافیست مردم عزیز یزد وارد سامانه بازپس شوند و با مشخص کردن زمان و مکان مورد نظرشان برای تحویل پسماند خشک قابل بازیافت، خودرو جمع‌آوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری جهت تحویل گرفتن پسماند‌های خشک در محل حضور میابد.

تجملیان تأکید کرد: با این اقدام حساب شهروندی فرد متناسب نوع و وزن پسماند خشک تحویلی شارژ می‌شود و مردم می‌توانند از موجودی حساب مذکور برای استفاده از وسایل شهربازی‌ها، اتوبوس‌های شهری، توقف‌سنج حاشیه معابر و ... بسیاری از خدمات دیگر شهرداری از موجودی آن استفاده کنند. همچنین این امکان نیز وجود دارد که در سامانه حساب شهروندی من، درخواست تسویه حساب بزنند و موجودی حساب شهروندی خود را به حساب بانکی خود انتقال دهند.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی از خدمات متنوع منظومه خدمات یکپارچه یزدمن (از جمله بازپس) کافیست که مردم عزیز یزد فقط یکبار و به سادگی عضو یزدمن شوند و گزینه ورود ثبت‌نام را انتخاب کنند. همچنین می‌توانند برای استفاده آسان‌تر، برنامک یزدمن را از همین نشانی یا مخازن نرم‌افزاری همچون بازار و مایکت دریافت و بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایند. همچنین هرگونه سؤال، پیشنهاد یا انتقادی نسبت به بازپس یا سایر خدمات منظومه یزدمن دارند را می‌توانند با تلفن ۱۳۷ (گزینه دوم) در میان بگذارند.

رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً تفکیک هرچه بیشتر پسماند خشک از مبدأ توسط شهروندان بافرهنگ یزدی می‌تواند علاوه بر تأثیرگذاری مثبت بر محیط زیست، به زیبایی شهر، رفع مشکل زباله‌گرد‌ها و همچنین ایجاد درآمد قابل ملاحظه برای خانواده‌ها و مدیریت بهتر شهر کمک کند. همینجا از شهروندان عزیزمان می‌خواهم که این پیام را به دست همه مردم عزیز و نجیب و اصیل و خداباور دارالعباده یزد برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.