امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در بسیاری از برنامه‌های مذهبی عموم افراد جامعه حضور ندارند گفت: برنامه‌های تبلیغی دین محدود به قشری خاص از جامعه نشود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیر و کارکنان سازمان تبلیغات و جمعی از مبلغان، شعرا و مداحان اظهار داشت: عید غدیر خم مقام و منزلت، فضیلت و حساسیت بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمودند که غدیر به امیرالمومنین (ع) فضیلت نداد بلکه حضرت علی (ع) به غدیر فضیلت داد و هرچه که این روز عظمت دارد، از امام اول شیعیان گرفته است.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در ارتباط با مسئله غدیر ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم که کوتاهی‌ها و قصورات گذشتگان در دوره‌های مختلف تاریخ اسلام را به نوعی جبران کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: متاسفانه جهان تشیع هنوز نتوانسته که عظمت و حقانیت و فضائل حضرت علی (ع) را به دنیا بفهماند که به نوعی نشان از کوتاهی‌هایی است که ما انجام دادیم.

 امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه قدر و منزلت حضرت علی (ع) اینطور نیست که با چنین کار‌هایی به صورت کامل شناخته شود، گفت: در این فرصت‌ها نمی‌توان حتی بخشی از فضائل آن حضرت را به درستی بیان کرد ولی به لحاظ جهانی همه وظیفه معرفی این فضائل در حد توانمان را داریم.

وی با بیان اینکه بزرگان ما باید خیلی در ارتباط با معرفی جهانی غدیر و فضائل امیرالمومنین (ع) کار می‌کردند، گفت: لازم بود که بیشتر نسبت به معرفی آن حضرت به مردم دنیا تلاش شود، اما نشد و امروز با توجه به اینکه ارتباطات افزایش یافته و وسائل ارتباط جمعی هم تقویت یافته و به این طریق فاصله‌ها کم شده، باید تلاش کنیم که این ضعف را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه وسائل ارتباطی جدید فاصله جغرافیایی انسان‌ها را حذف کرده و آنها در لحظه با یکدیگر ارتباط دارند گفت: بدون اینکه ما بخواهیم احساسات افراد دیگر را برانگیخته کنیم یا اظهاراتی داشته باشیم که خلاف وحدت حرکتی صورت گیرد باید کمالات و فضائل آن حضرت را به نحوی به دنیا برسانیم.

 آیت الله ناصری حکمت‌های امیرالمومنین (ع) و خطبه‌های آن حضرت را دریایی از علم و فضیلت دانست و گفت: باید بتوانیم به نحوی این موارد را به جوانان جهان معرفی کنیم تا بتوانند به این طریق صراط مستقیم را پیدا کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه ما حتی در کشور خودمان هم آنگونه که باید و شاید به معرفی حضرت امیرالمومنین (ع) نپرداختیم گفت: برنامه‌هایی که ما داریم برای همه اقشار نیست و به گونه‌ای اقدام نمی‌کنیم که همه مردم از فعالیت‌های ما بهره‌مند و آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما یک گروه‌های خاص و تعداد معدودی از جوانان و افراد را در اطراف خود داریم و با آنها کار می‌کنیم و لازم است که بیش از این مسائل را به صورت گسترده‌تر بیان کنیم تا هر شیعه‌ای در ایران امیرالمومنین (ع) را بیشتر و بهتر بشناسد.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه ما باید به صورت محکم در این مسیر ثابت قدم باشیم عنوان کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم بحث حفظ انقلاب اسلامی ایران است که در ادامه مسیر حکومت امیرالمومنین (ع) شکل گرفته و حفاظت و حراست از آن وظیفه‌ای بر دوش یکایک ما است.

آیت الله ناصری گفت: ما باید به خوبی هدف و فلسفه انقلاب را بشناسیم و بفهمیم و آن را برای دیگران هم بیان کنیم تا انشاالله بتوانیم پرچم این حکومت را به دست صاحب الزمان (عج) برسانیم. امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در مسیر تثبیت این انقلاب افراد بسیاری جان خود را فدا کردند گفت: این وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر کرده و باید با هدف خدایی، در مسیر خدایی و همراه با بندگان خدا حرکت کنیم.

حجت الاسلام نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: رسالت این سازمان نشر اسلام ناب با ادبیات روز و متناسب با زیست بوم است. وی با بیان اینکه این رسالت با تمامی ابزار‌های سنتی از جمله منبر و ابزار‌های تبلیغی نوین از جمله هنر و رسانه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در ادامه زحماتی که در سالیان گذشته در سراسر کشور همسنگران ما انجام دادند، در این سازمان رویکرد جدیدی ایجاد شده که در کنار تبلیغ سنتی که مساجد، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و جلسات قرآنی و دیگر موارد از این دست برگزار می‌شود، بر روی تبلیغ نوین هم تمرکز ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بنیاد هدایت با تمرکز بر امامان مساجد، بنیاد ملی نوجوان و سازمان ملی صدرا با تمرکز بر جمعی از دانش آموزان، مرکز رسانه‌ای سپهر با هدف به تصویر کشیدن برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی و رسانه با بحث تجربه نوردی از روحانیون، پیرغلامان و شاعران آیینی از جمله اقداماتی است که برای تبلیغ نوین در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام نجیمی، بر احیای اعیاد مذهبی و توجه بیشتر به جشن‌های مذهبی و موالید اهل بیت عصمت طهارت (ع) به عنوان یکی از رویکرد‌های بسیار مهم این سازمان تاکید کرد و گفت: استان یزد به عنوان حسینیه ایران معروف و زبانزد خاص و عام است و مردم این استان در عزاداری اهل بیت (ع) سنگ تمام می‌گذارند و در مناسبت‌های مختلف مراسم‌های سوگواری برگزار می‌شود، اما چیزی که در شهر و دیار ما کم رنگ بود، بحث توجه به موالید و اعیاد مذهبی است.

وی با بیان اینکه بر قله این اعیاد، در سازمان تبلیغات در حال سرمایه گذاری بر بحث عید غدیر تا عید مباهله است تا به این طریق بر روز‌های شادی که متعلق به اهل بیت (ع) هست و در سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته سرمایه گذاری کرده و جنبه آن روایتی که امام صادق (ع) فرمودند شیعیان ما در حزن ما اندوهگین و در شادی ما شاد هستند را احیا و اجرا کنیم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اقداماتی که برای جشن مباهله انجام شده صحبت کرد و گفت: امیدواریم که امسال هم استان یزد در برگزاری مراسم‌های غدیر تا مباهله پیشتاز کشور باشند همانگونه که در دو سال اخیر هم بودند.

حجت الاسلام نجیمی با بیان اینکه در حوزه بانوان هم تلاش شده که مشارکت بیشتری از سوی آنها در فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم گفت: برنامه سال ۱۴۰۳ سازمان در یزد بر این حوزه است و بزرگترین اجتماع همسران طلاب و روحانیون استان یزد برگزار خواهد شد.

 وی گفت: این برنامه‌ها با کمک حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه و سایر دستگاه‌های مرتبط برنامه‌هایی برای این بانوان داریم و از زحمات این عزیزان که سال‌های سال با همسران خود در احیای فرهنگ قرآن همراهی کردند تشکر می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد: در سال‌های گذشته پویش‌های مختلفی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور برگزار شد، اما شاخص‌ترین پویشی که ما برگزار کردیم و بالغ بر ۱۲ میلیون نفر به آن پیوستند، پویش «حریفت منم» بود که مردم ایران در این پویش آمادگی خود برای رفتن به غزه و فلسطین و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

حجت الاسلام نجیمی گفت: پویش بعدی ما که با استقبال بسیار بالایی روبرو شد، پویش زندگی با آیه‌ها بود که خوشبختانه در ماه مبارک رمضان هم با این پویش احیای آیات پرکاربرد قرآن در زندگی مردم را دنبال کردیم و تلاش همکاران ما این است که در طی چندین سال متوالی، اگر مردم نمی‌توانند قرآن را به صورت ترتیبی حفظ کنند، حداقل جامعه را با آیاتی که بیشتر در زندگی روزمره با آن مواجه هستند آشنا شده و آنها را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار