مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزذ گفت: باید تمام مساجد استان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود به تکفیک خواهران، برادران، به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نخستین جلسه ستاد مردمی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در استان، گفت: مراسم اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد منتخب استان برگزار خواهد شد که با تشکیل ستاد اعتکاف پر شور به منظور مشارکت مردمی و زمینه سازی نسل جوان به سوی معنویات دینی و مذهبی سعی داریم نقش هدایت کنده پر رنگی را در این زمینه ایفا کنیم.

 او افزود: باید تمام مساجد استان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شو د به تکفیک خواهران، برادران، دانشجویی و دانش آموزی شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی، با اشاره به انتخاب استان به عنوان پایتخت کتاب در سال جاری، ادامه داد: باید از ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان جهت راه اندازی کتابخانه با محوریت کتاب‌های دینی، اعتقادی و غیره در مساجد میزبان معتکفین بهره برد.

او بر لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید با دعوت از برخی نویسندگان مطرح استان در مراسم معنوی اعتکاف، با یادآور شدن ضرورت بحث مطالعه به معتکفین آنان را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا نماییم.

حجت الاسلام کارگر معاون فرهنگی نیز در جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض، گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه درسال گذشته در ۱۴۸ مسجد در سطح استان باحضور ۱۲۰۰۰ نفر اهم از خواهر و برادر برگزار شد.

او با بیان اینکه نقش اصلی در اعتکاف رجبیه بر دوش مساجد و مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه است،  افزود: این اداره کل در سازماندهی و هماهنگی برنامه معنوی و مذهبی این مراسمات و همچنین هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد.

کارگر با اشاره به ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان، ادامه داد: ثبت نام این مراسم معنوی در شهرستان یزد و برخی از شهرستان‌ها به صورت کاملا اینترنتی و در برخی از مساجد روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار