آیت‌الله علم‌الهدی:

صیانت از هویت زیارتی مشهدالرضا در اولویت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلات و صیانت از هویت زیارتی صورت‌ مسئله‌های اصلی مشهد بوده و نمایندگان مجلس مکلف به پیگیری این سرفصل‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مجمع نمایندگان استان با اشاره به ۲ چالش عمده در کلانشهر مشهد،گفت: مشکلات زیرساختی و صیانت از هویت زیارتی صورت‌ مسئله‌های اصلی مشهدالرضا(ع) بوده و نمایندگان مجلس مکلف به پیگیری این سرفصل‌ها هستند.

او افزود: چالش اول همین بحث هجمه فرهنگی همه‌جانبه‌ای است که از طرف برخی جریان‌های قدرت و ثروت به راه افتاده تا با ایجاد مراکز تفریحی نامرتبط با هویت زیارتی، سرمایه‌گذاری‌هایشان را ختم به درآمدزایی کنند و به دنبال سود خود هستند.

وی با بیان اینکه چالش دوم مربوط به مشکلات زیرساختی شهر است، ادامه داد: دولت باید به این جمع بندی برسد که مشهدالرضا (ع) یک شهر ملی و حتی بین‌المللی است.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: بزرگترین سقوط فرهنگی برای مشهد وقتی رقم خواهد خورد که هویت امام رضا (ع) از این شهر پاک شود و اینجاست که همه مسوولان شهر و استان از جمله نمایندگان مردم باید متمرکز بر حفظ این هویت و مقابله با جریان‌های منفعت‌طلب باشند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در مجلس‌های گذشته همین بود که پیوست زیارتی بودجه‌ها را مشتمل بر شهر‌های زیارتی می‌دانستند و تفاوتی میان مشهد با سایر شهر‌ها قائل نبودند.

آیت الله علم الهدی افزود: حدود ۱۵ سال قبل شهردار وقت به بنده می‌گفت فقط یک قلم هزینه جمع‌آوری زباله زائران در پیک‌های زیارتی به ازای هر فرد حدود سه هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که به طور یقین تا به امروز این رقم چندین برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این هزینه‌ها را چه کسی قرار است پرداخت کند؟ برخی می‌گویند شهرداری مکلف به تأمین این ضرورت‌ها است، درحالی که نمی‌توان برای رسیدگی به نیاز‌های این شهر ملی فقط بر بودجه محدود سازمان یا نهادی تکیه کرد که درآمد محلی خود را از عوارض مردم این شهر تأمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فراتر از مشهدالرضا (ع) باید به حوزه‌های دیگری هم توجه داشته باشید، در این استان برخی شهرستان‌ها بافت تلفیقی دارند یعنی در یک شهر برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان زندگی می‌کنند که در این شرایط باید به حل مشکلات عزیزان اهل سنت نیز اهتمام و توجه ویژه داشته باشید.

علم الهدی با بیان اینکه خدمت مؤثر به مردم باید نخستین هدف و راهبرد باشد، افزود: در انتخابات پیش‌رو هر دولتی از هر جناح، جریان و نحله فکری که حاکم شد، شما تکلیف دارید از مشاجره‌های بی‌فایده سیاسی پرهیز و به دولت کمک کنید حلال مشکلات مردم باشد. اصل و اساس در هر شرایط خدمت است بنابراین کمک کنید کار مردم پیش برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.