در راستای بالا گرفتن اختلافات سران صهیونیست رئیس دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم را بی شرمی خواند که باید استعفا دهد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد کرد که پس از اینکه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم با طرح معافیت سربازی صهیونیست‌های حریدی‌ها مخالفت کرد، تزاچی براورمن، رئیس دفتر بنیامین نتانیاهو او را بی شرم خوانده و خواستار استعفای او شد.

براساس گزارش النشره، کنست رژیم صهیونیستی بامداد امروز قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن صهیونیست‌های حریدی‌ها را از انجام خدمت اجباری سربازی معاف می‌کند. ۶۳ عضو از ۱۲۰ عضو کنست به آن رای مثبت دادند و ۵۷ صهیونیست دیگر با آن مخالفت کردند.

یوآو گالانت تنها عضو از ائتلاف کابینه صهیونیستی بود که با این قانون مخالفت کرد. او پیش از این نیز تاکید کرده بود که با این قانون مخالفت خواهد کرد. 

در حالیکه قانون رژیم اسرائیل هر مرد و زن صهیونیست بالای ۱۸ سال را به انجام خدمت نظامی ملزم می‌کند، معافیت حریدی‌ها از خدمت نظامی همواره طی دهه‌های گذشته جنجال برانگیخته است. دیوان عالی رژیم صهیونیستی با در نظر گرفتن اینکه معافیت حریدی‌ها از خدمت نظامی ناقض «اصل برابری» است، قانونی را که در سال ۲۰۱۵ وضع شده بود و حریدی‌ها را از خدمت نظامی معاف می‌کرد، لغو کرد. از سال ۲۰۱۷ کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند به قانونی در مورد خدمت نظامی حریدی‌ها به توافق برسند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار