۱۸۷ هکتار گلخانه توسط دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۷ هکتار گلخانه به همت دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در این استان ایجاد شده است.


اردشیر شهرکی  با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهار کرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت، توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها؛ به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی افزود: در دوران خدمت یک‌هزار روزه دولت سیزدهم توسعه گلخانه‌ها در اولویت کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفت و در این مدت با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بیش از ۱۸۷ هکتار گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس خانگی جدید در استان ایجاد و برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار فراهم شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با این میزان افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای در استان با رشدی ۲ برابری از ۴۷ هزار تن به رقم ۹۳ هزار تن ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز با هدف ایجاد اشتغال روستائیان بیش از پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه "سماک" در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شد و از این تعداد یکهزار و ۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

برچسب ها: گلخانه ها ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.