تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز هفت اتاق عمل در چابهار

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی ساخت و تجهیز هفت اتاق عمل و موافقت خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس است که می تواند تحولی در رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی منطقه جنوب بلوچستان داشته باشد.

 ایرج ضاربان اظهار کرد: برگزاری جلسه هیأت امناء دانشگاه‌های علوم پزشکی استان که برای نخستین بار به میزبانی دانشکده علوم پزشکی چابهار برگزار شده است، خوشبختانه برگزاری این جلسه در چابهار دستاوردهای ارزشمندی را برای حوزه سلامت به همراه داشت که از این پس وظیفه پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده معاونین و مدیران دانشکده است.

وی در خصوص مهمترین مصوبات این جلسه گفت: با توجه به کمبود امکانات درمانی و اتاق عمل در بیمارستان امام علی(ع) چابهار که مرکز مراجعه بیماران حوزه تحت پوشش است اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان جهت احداث هفت اتاق عمل جدید و مجهز دیده شد که وزارت بهداشت با پرداخت پنج میلیارد تومان پیش پرداخت و تاییدیه ساخت به دانشکده فرآیند احداث را طی روزهای آتی آغاز خواهد نمود.

وی افزود: از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه خرید چهار دستگاه خودروی فرماندهی حادثه در مواقع بحرانی، یک خودرو فرماندهی از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۱۰ دستگاه خودروی سمند از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور تقویت ناوگان نقلیه دانشکده و توزیع بین ۶ شهرستان تحت پوشش(چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد و کنارک)  است که به زودی محقق خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار ادامه داد: همچنین با توجه به کمبود شدید خودروی آمبولانس در تمامی ۶ شهرستان تحت پوشش، خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس با مشارکت خیرین سلامت نیز مورد موافقت و تصویب هیأت امناء قرار گرفت.

دکتر ضاربان تصریح کرد: خرید یک مرکز درمانی با ظرفیت ۹۶ تخت به منظور کاهش بار بیمارستان امام علی(ع) چابهار با استفاده از تسهیلات بانکی نیز در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین احداث انبار دارویی مجهز و استاندارد با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به منظور دپوی دارو به ویژه داروهای اورژانسی با شرایط نگهداری مناسبت تصویب شد.

وی با تقدیر از محمدانور بجارزهی نماینده حوزه انتخابیه چابهار، دکتر شهریاری نماینده حوزه انتخابیه زاهدان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، دبیر هیأت امناء وزارت بهداشت و کارشناسان وزارت گفت: تمامی این مصوبات در جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت جامعه و با هدف نزدیک شدن به شاخص‌های کشوری و طی چندین ماه کار کارشناسی در معاونت‌های مربوطه در جلسه هیات امنا مطرح شد که خوشبختانه تمامی موارد مورد موافقت و تصویب اعضا هیأت امنا قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.