زمینه آزادی ۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در تعزیه ده زیارفراهم شد 

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: خیرین و شرکت‌های تولیدی در جشن‌های گلریزان استان تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال کمک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم هشتمین شب یازدهمین سوگواره ملی تعزیه روستای ده زیار گفت: در این سوگواره ملی با جمع آوری کمک‌های مردمی و خیرین در قالب گلریزان ، زمینه آزادی ۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شد.

وی افزود: بیش از دو دهه است که ستاد مردمی دیه در کشور راه اندازی شده با همت مردم و خیرین چندین هزار نفر از مددجویان که به جهت مشکلات مالی راهی زندان شده بودند از اسارت رهایی یافتند.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان با بیان این مطلب که بایستی در این امر خیر به اهل بیت (ع) تاسی کنیم، اظهار داشت: با همت ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال تاکنون ۶۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

 رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: همه ساله به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، سوگواره بسیار فاخر در روستای ده زیار برگزار می‌شود و هنرمندان زیادی از سراسر کشور در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ ایثار و شهادت پابرجا و استوار مانده است، گفت: این فرهنگ را حضرت امام حسین (ع) در اسلام پایه گذاری کردند و به ما آموختند جایی که لازم باشد برای حفظ ارزش‌های دین بایستی جان خود را اهدا کنیم.

حجت السلام حمیدی بیان داشت: انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ عاشواریی به این مرحله بالندگی خود رسیده است و برای ادامه راه نیاز به ارج نهادن به فرهنگ شهادت و گذشت دارد و این مراسم تعزیه که در روستای ده زیار برگزار می‌شود می‌تواند در نهادینه کردن ارزش و فرهنگ اسلامی در جوانان بسیار موثر باشد.

برچسب ها: ستاد دیه ، گلریزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.