افراد دارای معلولیت پرچم ورزش کرمان را در جهان بالا نگه داشته اند

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت:جامعه افراد دارای معلولیت استعداد‌های بالقوه‌ای دارند و پرچم ورزش کرمان را بالا نگه داشته اند.

علیرضا وحید زاده با بیان اینکه پرچم ورزش کرمان را افراد دارای معلولیت بالا نگه داشته اند گفت:جامعه افراد دارای معلولیت همه دارای استعداد‌های بالقوه‌ای هستند که باید کشف و در راستای توانمند سازی از آن بهره برد که یکی از این راه‌ها کشف و پرورش استعداد‌های ورزشی این افراداست.

وی  افزود: بهزیستی برای ورزش افراد دارای معلولیت اهمیت خاصی قائل است چرا که ورزش هم در بحث توانمند سازی و هم جلوگیری از انزوا و روحیه شادی و نشاط بسیار موثر است و امروز هفته‌ای نیست که یکی از بچه‌های ما یا یک تیم ورزشی مربوط به افراد دارای معلولیت در رده ملی یا بین المللی برای کرمان و کشور افتخار کسب نکرده باشد.

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به محدویت‌های بودجه‌ای این سازمان گفت: ورزش افراد دارای معلولیت در دو بعد استعدادسنجی و ورزش همگانی و ورزش حرفه‌ای تقسیم بندی می‌شود که در این خصوص باید با نظارت ورزش و جوانان مجموعه‌های ذیربط از جمله ادارات و سازمان‌ها و ... و بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان به این حوزه ورود کرده و حامی ورزشکاران دارای معلولیت باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از ورزشکاران ما که به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و بار‌ها برای کشور کسب افتخار کرده اند از حداقل‌ها برای تمرین و تغذیه اسکان و... محروم هستند و متاسفانه کمتر نهاد و ارگانی حاضر به حمایت از این قشر است و حتی در بحث پاداش‌های قهرمانی نیز پرداخت‌های افراد دارای معلولیت بسیار پایین‌تر از افراد عادی است.

برچسب ها: معلولیت ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار