کشف اجساد ۱۱ مهاجر در سواحل لیبی

سازمان‌های بشردوستانه اعلام کردند اجساد ۱۱ مهاجر که سعی داشتند قاره آفریقا را ترک کنند، در سواحل لیبی پیدا شده است.

سازمان بشردوستانه و غیردولتی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اجساد ۱۱ مهاجر روز جمعه در سواحل لیبی پیدا شد.

براساس گزارش القدس العربی، این سازمان در این باره نوشت: پس از عملیات جستجویی که بیش از ۹ ساعت به طول انجامید، تیم GeoParents، کشتی بشردوستانه وابسته به پزشکان بدون مرز توانست اجساد ۱۱ نفر را که متأسفانه جان خود را از دست داده بودند، بیابد.

پیشتر در همان روز، سازمان غیردولتی آلمان Sea Watch اعلام کرد که اجساد ۱۱ مهاجر در سواحل لیبی پیدا شده است. این سازمان در پلتفرم ایکس اعلام کرد که خدمه هواپیمای شناسایی سپارد آن ۱۱ جسد را مشاهده کردند.

این سازمان آلمانی افزود: ما نمی‌دانیم اجساد پیدا شده در سواحل لیبی قربانی یک حادثه غرق شدن ناشناخته هستند یا خیر.  آنچه مسلم است این است که ما بر فراز گور دسته جمعی که اروپا آن را می‌خواهد، درحال پروازیم.

Sea-Watch که قبلا با مشکلاتی در گذشته با مقامات لیبی مواجه شده بود که تهدید به سرنگونی یکی از هواپیما‌های خود با موشک کرده بودند، خاطرنشان کرد که اطلاعیه‌های این سازمان درباره کشف اجساد توسط به اصطلاح گارد ساحلی لیبی که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، نادیده گرفته شده است.

بر اساس آمار‌های وزارت کشور ایتالیا، تعداد مسافران دریایی به این کشور از ابتدای سال به طور قابل توجهی کاهش یافته است، به طوری که از اول ژانویه تا هفتم ژوئیه، ۲۱۷۹۲ نفر در مقایسه با ۵۳۲۷۰ نفر در مدت مشابه سال گذشته وارد ایتالیا شدند. عبور از دریا اغلب مملو از خطر است. بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، در سال ۲۰۲۳، ۳۰۴۱ مهاجر پس از تلاش برای عبور از دریای مدیترانه مفقود شدند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۲:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
تمام افرادی که به اسم غرق شدن جسدشان روی اب است خاطرجم با صحنه سازی کشته میشوند
آخرین اخبار