پلیس سوئد ۲۰ فعال حامی فلسطین را در استکهلم بازداشت کرد

پلیس سوئد ۲۰ فعال حامی فلسطین را که وارد ساختمان دانشگاه «موسسه سلطنتی فناوری» (KTH) در استکهلم شده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شمار زیادی از معترضان به نشانه حمایت از این فعالان در اطراف ساختمان این دانشگاه تجمع کرده و در حالی که پرچم فلسطین را تکان می‌دادند، شعار سر دادند: فلسطین را آزاد کنید.

یک افسر پلیس اعلام کرد، حدود ۲۰ تن از افرادی که وارد ساختمان دانشگاه شده بودند، بازداشت شدند.

یکی از دانشجویان موسسه سلطنتی فناوری سوئد در مورد علت حضور خود در این تظاهرات گفت: من با آنچه که در حال حاضر در غزه و فلسطین رخ می‌دهد و با همکاری دانشگاهم با دانشگاه‌های اسرائیل که مستقیما به نسل‌کشی کمک می‌کنند، مخالف هستم.

در ماه‌های اخیر جنبش دانشجویان در حمایت از فلسطین تب و تاب تازه‌ای گرفته و بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را فرا گرفته است.

با گذشت بیش از ۸ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی در این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و آمار مجروحان به ۸۳ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
اینها همانهایی هستند که مدعی طرفداری از حق آزادی بیانند طرفداران غرب خوب نگاه کنند و عبرت بگیرند
آخرین اخبار