حماس: سران اسرائیل دیوانه شده‌اند

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل، سران تل آویو را دیوانه کرده است.

 «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس جمعه شب تاکید کرد که قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان، نتانیاهو؛ ارتش و ارکان حکومت این رژیم را خشمگین و دیوانه کرده است.

به گزارش خبرگزاری «سما»، فلسطین، الرشق خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی، طرد شده و تحت تعقیب و پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی است.

وی افزود: بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه یک جنایت و نسل‌کشی و پاکسازی نژادی است که عمدا انجام گرفت و ادعای دشمن مبنی بر حضور مبارزان مقاومت در میان آوارگان دروغی آشکار و احمقانه است.

الرشیق گفت: بمباران غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان به هیچ وجه قابل توجیه نیست و ارتش رژیم اشغالگر فاقد اخلاق و متشکل از گروهی از جنایتکاران تشنه خون و انتقام است.

حملات وحشیانه و خلاف موازین انسانی و قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به غزه موجب اعتراضات گسترده افکار عمومی، نهاد‌های مدنی و سازمان‌های بین المللی شده است و سازمان ملل متحد نیز واکنش‌های شدیدی داشته که بطوری که برخی سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و دبیر کل آن خواستار برخورد با اسرائیل شده اند.

در همین پیوند برخی رسانه‌ها اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اسرائیل را به فهرست سیاه جهانی متخلفان علیه کودکان اضافه کند.

مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ شهید برجای گذاشت را محکوم کرد و گفت: این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می‌پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می‌کند. دبیرکل این حمله را محکوم می‌کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

این آژانس روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده‌ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد یک روز وحشتناک دیگر در غزه بود.

برچسب ها: فلسطین ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
قبل طوفان باید فکرشو میکردین تا این همه خسارت بار نیاد
آخرین اخبار