رئیس جمهور فرانسه در تماس با نتانیاهو خواستار حکومت تشکیلات خودگردان در غزه شد.

مقامات اروپایی گرچه به ظاهر با لباس لیبرالیسم و شعار‌های حقوق بشری خود را آذین کرده اند، اما در حقیقت ذات سیاست این کشور‌ها از منافع ملی و حمایت تمام قد از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان پیروی می‌کند. از این رو، تعجبی ندارد که کشتار گسترده فلسطینیان در غزه با واکنش سیاسی مناسبی از سوی اروپایی‌ها همراه نمی‌شود. 

به گزارش الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه به گفتگو پرداخت. 

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در این تماس تلفنی به نتانیاهو تاکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین باید بر نوار غزه پس از پایان جنگ فعلی حکومت کند. 

این بیانیه می‌افزاید: غزه باید به صورت تمام و کمال بخشی از دولت آینده فلسطینی باشد و به وسیله تشکیلات خودگردان رهبری شود. باید اطمینان حاصل شود تشکیلات خودگردان فلسطین با کمک جامعه بین المللی حکومت بر غزه پس از جنگ را در دست گیرد. 

مکرون در ادامه از طرح صلح مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای پایان جنگ غزه حمایت کرده و استقرار صلح پایدار در این باریکه را خواستار شد. رئیس جمهور فرانسه همچنین با دفاع از مواضع صهیونیست ها، بر آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس تاکید کرد. 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقامات صهیونیست بر ادامه جنگ تاکید داشته و می‌گویند تا زمانی که جنبش حماس نابود نشود، جنگ در غزه متوقف نخواهد شد. 

اکنون کابینه ائتلافی نتانیاهو به شدت دچار شکاف عمیق شده است. از طرفی گادی آیزنکوت و احزاب راستگرای میانه به دنبال رسیدن به توافق و آزادی اسرای صهیونیست هستند. از طرفی، ایتمار بن گویر و بتزالل اسموتریچ تهدید کرده اند در صورتی که آتش بس در غزه حاکم شود از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۲:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
عرضه ان را هم ندارید که از تشکیلات خودگردان بعنوان یک پلیس استفاده بهینه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
دلقک برو کشک ات را بساب
برو دوغ ات را بخور
بچه سکوت کنی .بتفع ات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
واقعا که
تو کی باشی که برای فلسیطینی ها تصیمیم بگیری
خیلی زرنگی ...به مشکلات عدیده فرانسه برس
کسی نظر تو را نخواسته .بنیشین سر جایت
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
خودشم میدونه داره چرت میگه اگه راست میگی چرا فلسطین رو بعنوان یک کشور به رسمیت نمیشناسی ؟ چرا جرات نداری اسرائیل رو جنایتکار اعلام کنی ؟ چرا سرباز و کمک نظامی به اسرائیل فرستادی ؟ شما با تعهدات برجامی چه کاری کردید . واقعا چه اعتماد به نفسی داره فک میکنه چقدر اعتبار داره !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
غزه در آینده باید توسط منطقه اداره شود و نه تشکیلات خودگردان
۲۰:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
غزه در آینده باید توسط منطقه اداره شود و نه تشکیلات خودگردان
آخرین اخبار