اتحادیه اروپا ۲۵ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان و ۱۶ میلیون یورو به سازمان آنروا کمک کرد.

رژیم صهیونیستی با مطرح کردن اتهامات بی اساس به آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا در تلاش بوده است کمک‌های بین المللی به بزرگترین نهاد امدادرسان به فلسطینیان را مختل کرده و از این راه به تشدید فشار‌ها بر غیرنظامیان در غزه بیفزاید. با این وجود، با تشدید بحران انسانی در غزه، بسیاری از کشور‌ها و نهاد‌ها دوباره کمک‌های خود به آنروا را از سر گرفتند. 

به گزارش الجزیره، کمیسیون اروپا امروز (جمعه) اعلام کرد که دومین قسط از کمک‌های خود به سازمان تشکیلات خودگردان فلسطین به ارزش ۲۵ میلیون یورو و نیز ۱۶ میلیون یورو کمک برای غیرنظامیان فلسطینی را به آنروا پرداخت کرده است. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این کمیسیون آمده است: با پرداخت بخش دیگری از بودجه اختصاص یافته به آنروا از ۸۲ میلیون یورو بودجه تصویب شده برای این نهاد در سال ۲۰۲۴، تاکنون ۶۶ میلیون یورو به این نهاد سازمان ملل پرداخت شده است. 

این پرداخت پس از آن صورت می‌گیرد که در ماه ژانویه آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌های غربی به دلیل اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی، کمک‌ها به آنروا را به حالت تعلیق درآورده بودند. تحقیقات کاترین کولونا، وزیر خارجه پیشین فرانسه که در ماه میلادی گذشته منتشر شد، نشان داد اسرائیل برای آنچه مدعی است هیچ مدرکی ارائه نکرده است. 

به همین دلیل برخی کشور‌های جهان از جمله سوئد و فنلاند کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفتند. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره کمک‌ها به آنروا گفت: اتحادیه اروپا به تعهداتش برای حمایت از مردم فلسطین ایمان دارد. به همین دلیل ما اقدام به پرداخت بخشی دیگر از تعهدات خود به این نهاد کردیم. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار