تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی (ره) در یزد

تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی (ره) در کتابخانه وزیری یزد وابسته به آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

 تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی (ره) که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۲۳ شمسی در آن از اتفاقی مهم صحبت شده، در کتابخانه وزیری یزد وابسته به استان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

یادگاری ماندگار از امام خمینی (ره) که بار‌ها مورد توجه رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله خامنه‌ای هم قرار گرفته و ایشان بار‌ها در سخنرانی‌های خود به این سند تاریخی اشاره می‌کنند.

مرحوم حجت الاسلام وزیری موسس و واقف کتابخانه وزیری دفترچه‌ای داشت که مشتمل بر دست نوشته‌ها و تصاویر ارباب فضل و کمال، علما و دانشمندان و مراجع نامی و واعظان مشهور ایرانی است که اسناد این دفترچه در چهار جلد با عنوان مجمع الجواهر گرداوری شده است. 

این عالم فرهیخته یزدی در سفری که به قم داشت و در منزل شهید محراب ایت الله صدوقی به دیدار امام خمینی (ره) مشرف شد و در این دیدار دست نوشته‌ای از امام خمینی (ره) به یادگار می‌گیرد که تاریخی‌ترین سند مبارزاتی خمینی کبیر می‌شود.

امام خمینی (ره) در این دستخط به قیام اشاره می‌کند واولین بیانیه سیاسی حضرت امام است که روح ناآرام و طوفنده امام خمینی در ان متجلی است.
 این دستخط در سه صفحه و زمانی که امام ۴۰ ساله بودند، نوشته شده است. 
 

کتابخانه وزیری یزد از نظرمیراثی پنجمین کتابخانه مهم کشور محسوب می‌شود.

مخزن کتب چاپی این کتابخانه حدود ۳۰۰ هزار جلد کتاب دارد ومخزن کتب خطی این کتابخانه تقریبا ۶ هزار جلد کتاب دارد که در کشور کم نظیر است. 
همچنین این کتابخانه مرکز اسنادی دارد که حدود ۱۰۰ هزار سند تاریخی ارزشمند را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
چقدراین عکس امام زیباست نشان ازسادگی وساده زیستی وخاکی بودن امام رامیده