بهره‌مندی ۲۰۰ هزار خانواده در سیستان و بلوچستان از خدمات کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف به مددجویان سیستان و بلوچستان ارائه کرده است.

 حسین خدرویسی در حاشیه مراسم افتتاح ۱۲۸ پروژه محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شهرستان چابهار بیان کرد: امروز که در اوج افتخار نظام جمهوری اسلامی هستیم، کشوری بودیم که در ۵۰ سال نظام طاغوت توان ساخت و تعمیر سیم‌خاردار پاسگاه‌ها و نیروهای انتظامی و نظامی را نداشتیم امروزه در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها به‌ویژه در حوزه قدرت نظامی به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های دنیا به شمار می‌رویم.
 
 خدرویسی ادامه داد: هیبت و هیمنه نظام صهیونیستی و آمریکایی را شکستیم و شاهد این بودید که در وعده صادق به چه زیبایی استکبار جهانی را شکست دادیم و قدرت مسلمانان در کشور جمهوری اسلامی را به رخ همه دنیای زور و زر کشاندیم.
 
 وی افزود: در حال حاضر خدمتگزار بیش از ۲ میلیون و چهارصد هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر در این نهاد با افتخار بیش از ۱۲۰ خدمت در بخش‌های مختلف برای ولی‌نعمتان جاری و ساری است.
 
خدرویسی تصریح کرد: یکی از خدمت‌های ما از آن ۱۲۰ خدمت پرداخت نقدی است که ماهیانه حدود ۳ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان و بهداشت، آموزش، مسکن، اشتغال و سایر نیازمندی‌های این جامعه بزرگ مددجویی هزینه می‌شود.
 
 وی ادامه داد: با افتخار با نگاه ویژه‌ای که به مردم ولایت‌مدار و مردم مرزدار استان سیستان و بلوچستان بوده در استان حدود ۲۰۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد است، ۲۳ درصد خانوار استان و از نظر جمعیتی بیش از ۱۸ درصد جمعیت استان از خدمات کمیته امداد بهره می‌گیرند.


  ۱۱ درصد از جامعه مددجویان کل کشور در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد

 
 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار داشت: ۱۱ درصد جامعه مددجویی کل کشور فقط برای این استان پهناور است و می‌توانید محاسبه بفرمایید در سال نظام جمهوری اسلامی چند هزار میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت و مشکلات آنها درحال‌خدمت گذاری است.
 
خدرویسی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۱ هزار سری جهیزیه در استان تهیه کردیم و حدود ۷۰ هزار قلم لوازم ضروری زندگی در بخش‌های مختلف به مردم تحویل دادیم.
 
 وی ادامه داد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال استان هزینه شد و امسال نیز ۲ هزار ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع محدود کشور صرف نیازهای ضروری و اشتغال‌زایی صورت‌گرفته البته اشتغال فقط مختص مددجویان تحت پوشش نبوده؛ بلکه همه نیازمندانی که در دهک‌های ۱ تا ۶ باشند و مستعد شغل باشد شامل می‌شد و برای ما تفاوتی در میان مردم نداشت.
 
 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به همکاری با سبزپوشان و نهاد مقدس سپاه پاسداران بیان کرد: در رده‌های مختلف در کشور به لطف خدا هماهنگ و هم‌افزا با پرچم سپاه در بخش‌های مختلف درحال‌خدمت رسانی هستیم این خدمت‌رسانی به‌ویژه شامل جهیزیه، مسکن، لوازم ضروری، خدمات معیشتی بهداشتی و درمانی بوده و این هماهنگی و هم‌افزایی در سراسر کشور وجود دارد و در  سیستان و بلوچستان در اوج است.
 
خدرویسی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند در راهبرد کاری ما اولویت با نقاط مرزی و کمتر توسعه‌یافته در حال انجام هست و به این همکاری افتخار می‌کنیم.
 
 وی با اشاره به وجود بابرکت مقام معظم رهبری که محور وحدت و عزت اظهار داشت: اولویت ما خدمتگزاری عادلانه است و قوم و مذهب و دین و قبیله نداریم همه ما ایرانی و مسلمان هستیم و نگاهمان به سمت محرومین جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.