۱۸ هزار میلیارد ریال منابع بانکی به بخش تعاون سیستان و بلوچستان پرداخت شد

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال منابع بانکی توسط بانک‌های سیستان و بلوچستان به بخش تعاون این استان پرداخت شد و این استان رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.

 حامد ویس کرمی nر نشست با مدیران و فعالان حوزه تعاون سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت شهادت شهید جمهور و همراهانشان اظهار کرد: با شهادت آیت الله رئیسی ملت یک خادم بزرگ و بخش تعاون یک پشتوانه بزرگ را از دست داد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اهمیت بخش تعاون و اثر آن در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی می‌فرمایند؛ تعاون سرانگشت و گره گشای مشکلات است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر جایی مشکلی وجود داشته باشد تعاون راه حلی اساسی، بنیادی و اصیل برای حل مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه باید مشارکت مردم را اقتصاد توسعه دهیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های اصلی مشارکت مردم در اقتصاد مساله تعاون است.

ویس کرمی با بیان اینکه مردمی سازی چهار وجه دارد، تصریح کرد: در اقتصاد باید مالکیت، عاملیت، مدیریت و نظارت با مردم باشد و این امر در حوزه تعاونی‌های مسکن در حال اجراست.

وی گفت: در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید با صراحت و جدیت پیگیر حل مشکلات و توسعه تعاونی‌ها بودند و بر دست گرفتن کار مسکن توسط تعاونی‌های مسکن تاکید داشتند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاون یکی از بهترین و اساسی‌ترین راهکارهای تحقق شعار سال است و باید تلاش کنیم امر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

وی افزود: طرح‌های بزرگی در قالب طرح جهش تولید دولت در حوزه تعاون به تصویب رسید که امیدواریم با همت تعاونگران این طرح‌ها به نتیجه برسد.

ویس کرمی ادامه داد: در سال گذشته ۶۹ درصد از منابع بانک توسعه و تعاون به شرکت‌های تعاونی و بخش تعاون اختصاص داده شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی ها رقیب دولت و بخش خصوصی نیستند، گفت: تعاونی ها رکنی از اقتصاد کشور و مکمل سایر بخش‌های اقتصادی است و در هر بخشی مساله مهم و حل نشدنی وجود داشته باشد و بخش خصوصی نیاز به کمک داشته باشد تعاونی ها می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: باید در رفع ناترازی مصرف برق در کشور از محل تعاونی های انرژی تجدیدپذیر بطور اساسی نقش ایفا کنیم و سیستان و بلوچستان در این طرح پایلوت است و بزودی این طرح را در این منطقه اجرا می‌شود.

وی گفت: تعاونی‌ها یک بورس سهامی، کالا و تولیدات هستند و باید این حلقه‌های تولید و زنجیره‌های ارزش به هم اتصال پیدا کند و از جزیره‌ای عمل کردن تعاونی‌ها اجتناب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.