دستگاه‌های آتش نشانی و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به منظور تعامل بیشتر، نشست هم اندیشی برگزار کردند.

علیرضا ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به بارش رحمت الهی در بهار امسال و رویش پوشش انبوه و متراکم گیاهان یکساله و مرتعی در عرصه‌های منابع طبیعی به منظور جلوگیری و اطفای حریق‌های احتمالی و همچنین اقدام به موقع در لحظات اولیه حریق، نشست هم اندیشی و هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با سازمان آتشنشانی استان برگزار شد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان افزود: با توجه به ارزش و اهمیت جنگل‌ها و مراتع در حفظ بقای انسان‌ها و محیط زیست باید با استفاده از تمامی امکانات برای حفظ و صیانت از آن ها تلاش و این امانت را به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور به ویژه استان کرمان حفظ پوشش گیاهی دارای اهمیت زیادی است و در صورت هرگونه حریق، احیا و جایگزینی پوشش گیاهی نابود شده کاری دشوار و هزینه بر خواهد بود. 

ابوالحسنی گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال و تراکم پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌ها احتمال ایجاد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر است به همین منظور آمادگی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان آتش نشانی ضروری و اجتناب ناپذیر است. 

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه فی مابین، اطلاعات مربوط به نقاط بحرانی و مستعد آتش سوزی که دارای بیشترین احتمال حریق هستند، به روز رسانی و در اختیار سازمان آتشنشانی قرار خواهد گرفت و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و مانور‌های هماهنگی به صورت مستمر بین دستگاه‌های مرتبط به ویژه سازمان آتشنشانی برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست ابراهیم بابایی مدیر عامل سازمان آتش نشانی ضمن ابراز همکاری سازمان آتشنشانی بر تعامل بیشتر با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور جلوگیری و اطفای حریق‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: سازمان آتش نشانی و آتش نشانان در قبال حفظ منابع طبیعی احساس مسئولیت دارند؛ چرا که حوادث آتش سوزی منابع طبیعی می‌تواند از عوامل اصلی تخریب و نابودی فضای سبز باشد و در نهایت اثرات مستقیمی بر زندگی مردم خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار