جلوگیری از قاچاق چوب از تاغ زار‌های کرمان

فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی کرمان گفت: تیم‌های گشت یگان ویژه منابع طبیعی شهرستان بصورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل تاغ زار‌ها هستند.

فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت جنگل‌های تاغ برای شهر کرمان با هدف حفاظت و حراست از این جنگل‌ها تیم‌های گشت یگان ویژه منابع طبیعی شهرستان بصورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل تاغ زار‌ها هستند.

امین کاظمی زاده گفت:تاغ زار‌های اطراف کرمان مهم‌ترین عامل در زمینه جلوگیری از بروز طوفان‌های شن در شهر کرمان محسوب می‌شوند، این در حالی است که طی سال‌های اخیر عوامل مختلفی از جمله خشکسالی، عوامل انسانی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز این جنگل‌ها را تهدید می‌کند. 

وی افزود:شهر کرمان در نزدیکی چندین کانون بحرانی فرسایش بادی قرار گرفته که بیشتر این کانون‌ها در قسمت جنوبی و جنوب غربی شهر کرمان قرار گرفته اند.

کاظمی با بیان اینکه تاغ درختچه‌ای مقاوم و در عین حال ممنوع القطع است که برای جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت شن و ماسه‌ها در عرصه‌های بیابانی کاشته می‌شود، بیان داشت:در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان که از کانون‌های بحرانی برداشت و حمل شن و ریزگرد‌ها به سمت شهر کرمان هستند از سال ۱۳۴۵ جنگل کاری تاغ آغاز شده و هم‌اکنون این جنگل‌ها با سطحی بالغ بر ۳۷ هزار هکتار شهر کرمان را از هجوم ریزگرد‌ها محافظت می‌کند.

 فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت جنگل‌های تاغ برای شهر کرمان با هدف حفاظت و حراست از این جنگل‌ها تیم‌های گشت یگان ویژه منابع طبیعی شهرستان بصورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل تاغ زار‌ها می‌باشند.

وی افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی فردی که اقدام به قطع درختان تاغ کرده بود شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کاظمی گفت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار