اجرای عملیات بیومکانیکی در سطح ۱۸۰ هکتار از مراتع سیرجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: طی پارسال، عملیات بیومکانیکی در سطح ۱۸۰ هکتار از مراتع سیرجان اجرا شده است.

مهران میرشاهی گفت: منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه است از این رو جنگل و مرتع به عنوان یکی از ثروت‌های ملی در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است که در سایه مدیریت صحیح، برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی می‌توان ضمن بهره برداری اصولی به احیا و توسعه منابع نیز پرداخت.

وی افزود: در خصوص اهمیت نقش جنگل‌ها و مراتع در توسعه اقتصادی کشور می‌توان به مواردی مثل: تلطیف هوا، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تولیدات دامی و گیاهی، گیاهان دارویی، تفرجگاه ها، ذخایر ژنتیکی، حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از فرسایش خاک، چشم انداز‌ها و مناظر طبیعی و تعدیل دما اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: امروزه عوامل تخریب انسانی و طبیعی در اکوسیستم‌های مرتعی موجب شده تا اجرای عملیات بیومکانیکی مانند: بانکت بندی، فاروئینگ، تراس بندی، سکوبندی و همچنین پروژه‌های بیولوژیک مثل: کپه کاری، بذرکاری، کشتروی خطوط ترازی، ... در اولویت قرار گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان بیان داشت: با هدف حفاظت از آب و خاک، تقویت پوشش گیاهی و بالا بردن توان اقتصادی دامداران و مرتعداران طی پارسال، عملیات بیومکانیکی در سطح ۱۸۰ هکتار اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.