رژیم اسرائیل گذرگاه ایرز را باز کرد

رژیم صهیونیستی برای وارد شدن کمک‌ها و رهایی از فشار‌های بین المللی پس از کشته شدن ۷ داوطلب امدادرسان مجبور شد که ایست بازرسی ایرز را باز کند.

رژیم اسرائیل موافقت کرده است که اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه را از طریق ایست بازرسی ایرز که پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر بسته شده بود، بدهد. این تصمیم پس از خشم بین‌المللی در مورد کشتار امدادگران توسط نظامیان رژیم صهیونیستی (IDF) و هفته‌ها پس از اعلام سازمان ملل در خصوص قحطی در مناطق تحت محاصره فلسطین اتخاذ شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه روز جمعه اعلام کرد: «اسرائیل اجازه ارسال موقت کمک‌های بشردوستانه از طریق [بندر] اشدود و ایست بازرسی ایرز را خواهد داد.

دفتر نتانیاهو ادعا کرد: «این افزایش کمک‌ها از یک بحران انسانی جلوگیری می‌کند و برای اطمینان از ادامه جنگ و دستیابی به اهداف جنگ ضروری است».

گذرگاه ایرز نزدیک به شش ماه پیش با اعلام محاصره کامل غزه توسط اسرائیل بسته شد. از آن زمان، این کمک‌ها یا از طریق ایست بازرسی شلوغ رفح در بخش جنوبی غزه، در مرز با مصر، ارسال شده است و یا از طریق هوا فرود آمده است. گروه‌های امدادی می‌گویند که جریان فعلی تنها کسری از آنچه است که مورد نیاز است.

فشار بین المللی بر رژیم اسرائیل پس از کشته شدن هفت داوطلب خارجی برای گروه امدادرسانی World Central Kitchen توسط ارتش اسرائیل در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین سه مرحله‌ای افزایش یافت. ارتش اسرائیل گفت که این قتل‌ها در نتیجه «شناسایی نادرست» بوده است و قول داد که درباره این حادثه تحقیق کند.

به گفته کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کرد و از اسرائیل خواست «یک سری اقدامات مشخص برای رسیدگی به آسیب‌های غیرنظامی، رنج بشردوستانه و ایمنی امدادگران» را اجرا کند.

نتانیاهو درخواست‌های فزاینده برای توقف پیشروی در شهر رفح را رد کرد و تاکید کرد که اسرائیل باید جنگجویان حماس را در این منطقه از بین ببرد.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار