دو نخست وزیر اسپانیا و قطر اقدام به برگزاری کنفرانس خبری مشترک درباره جنگ غزه کردند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس خبری مشترک با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری خود از حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران بین المللی انتقاد کرد. 

به گزارش الجزیره، سانچز در این باره گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم جزئیات بیشتری درباره این حادثه ارائه دهد. توضیحات مقامات تل آویو درباره این حادثه ناکافی و غیرقابل قبول است. 

نخست وزیر قطر نیز در این کنفرانس خبری تصریح کرد: ما همچنان در حال میانجیگری میان طرفین برای رسیدن به یک توافق به منظور استقرار آتش بس در غزه هستیم. ما از مواضع دولت اسپانیا در قبال فلسطین قدردانی می‌کنیم. بسیار جالب است که دولت اسپانیا طی روز‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها از آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین تا ماه ژوئیه خبر داده است. 

وی با اشاره به وخیم شدن شرایط غزه، افزود: جز اسرائیل هیچ کشوری حامی حمله به منطقه رفح نیست. شما نمی‌توانید نیمی از جمعیت غزه را در ۱۰ درصد از مساحت این باریکه متراکم کنید و سپس به دنبال حمله به آن باشید بدون آنکه نسل کشی رخ دهد. 

نخست وزیر قطر تاکید کرد: از دید من این مسئله قابل قبول نیست. با این حال، متاسفانه ما شاهد آن هستیم که جامعه بین المللی تلاشی برای متوقف ساختن این جنگ نمی‌کند. قطر بر این باور است که با توجه به وقایع رخ داده جامعه بین المللی باید به پاخیزد و تاکید کند که دیگر جنگ بس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار