رژیم اشغالگر صهیونیستی به موجب این طرح، عمدا به تخریب اراضی کشاورزی، اشغال حدود ۱۶ درصد از نوار غزه و تخریب ۱۱۰۰ ساختمان در منطقه می‌پردازد.

 به گزارش­ کانال تلگرامی الحدث، روزنامه وال استریت ژورنال از طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک منطقه حائل در طول مرز‌های نوار غزه به عرض ۸۰۰ متر خبر داد.

رژیم اسرائیل به موجب این طرح، عمدا به تخریب اراضی کشاورزی، مصادره حدود ۱۶ درصد از اراضی نوار غزه و تخریب ۱۱۰۰ ساختمان در منطقه می‌پردازد.

ورود فلسطینی‌ها به این منطقه ممنوع خواهد بود، اما به گفته مقامات اسرائیلی، باعث بازگشت صهیونیست هابه شهرک‌های اطراف نوار غزه که پس از حمله هفتم اکتبر تخلیه شد می‌شود.

اسرائیل پیشتر به منظور کشیدن جاده‌ای که باعث تقسیم نوار غزه به دو قسمت می‌شود، ۱۵۰ ساختمان را تخریب کرده است. این جاده ۳۲۰ متر با مرز‌های اسرائیل فاصله دارد و تا سواحل غزه در دریای مدیترانه کشیده می‌شود تا نظامیان صهیونیست در آینده راحت‌تر بتوانند به نوار غزه حمله کنند.

طرح اسرائیل برای ایجاد منطقه حائل در داخل نوار غزه، پیشتر با مخالفت فلسطینی‌ها، کشور‌های عربی و غیر عربی مواجه شد بطوریکه دبیرکل کمیته اجرایی فتح این اقدام رژیم صهیونیستی را رد کرد.

 

برچسب ها: نوار غزه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار