منصوری گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف به اسرائیل انواع امکانات را می‌دهند و از آن طرف بسته‌های غذایی به غزه پرتاب می‌کند.

جواد منصوری کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با کمک‌های غذایی آمریکایی‌ها به مردم شمال نواز غزه جوان اظهار کرد: این اقدامات آمریکا بسیار فریبکارانه و بدون هیچ پشتوانه انسانی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا از یک طرف به اسرائیل انواع امکانات و حمایت‌ها را می‌دهد و از آن طرف بسته‌های غذایی به غزه پرتاب می‌کند و اکنون هم بحث ساخت بندر جدید را مطرح می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه افزود: اگر آمریکا به معنای واقعی اراده قطع این جنگ را داشته باشد این جنگ به اتمام می‌رسد، منتهی آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند و نمی‌خواهند این کار را عملی کنند، برای آن که صهیونیست‌ها در ساختار آمریکایی‌ها بسیار تعیین کننده هستند. خصوصا در این مقطع که زمان انتخابات است و دو طرف مجبورند برای پیشبرد کار خودشان در جریان انتخابات به صهیونیست‌ها امتیاز بدهند؛ بنابراین این مدت زمان از یک جهت به نفع اسرائیل است، چرا که دستگاه‌های موجود در امریکا پشتیبان این دولت هستند.

منصوری در ارتباط با چشم انداز برای توافق و آتش بس در غزه اظهار کرد: ظاهرا چشم انداز روشنی برای توافق وجود ندارد و اگر هم چشم اندازی ایجاد شود کاملا محدود است  و به نظر نمی‌رسد که ماه رمضان برای اسرائیل و آمریکا و اروپا اهمیت و نفعی داشته باشد. آن‌ها در جهت پیشبرد اهدافشان حرکت می‌کنند و ربطی به اعتقادات مردم این منطقه ندارد.

وی در ارتباط با موضوع اسلام هراسی و سکوت مجامع بین المللی در این باره گفت: کدام یک از اقدامات  سازمان‌های بین المللی به معنی واقعی کلمه به عنوان یک اصل الزام آور برای دولت‌ها بوده که بخواهند در این باره هم مصوبه‌ای را تصویب کنند.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: ده‌ها مصوبه در سازمان‌های بین المللی تصویب می‌شود، اما عملی نمی‌شود،  برای آن که دولت‌ها در راستای منافع حداکثری خود عمل می‌کنند. همانطور که در موضوع فلسطین سکوت سازمان‌های بین المللی را شاهد هستیم و دلیل آن هم مشخص است و اگر هم مصوبه‌ای تشکیل شود رژیم‌هایی مانند اسرائیلی‌ها عمل نخواهند کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
کلا آمریکا مواد غذایی ارسال کند فریبکارانه هست مواد غذایی نفرستد به دور ازانسانیت هست جریان وتفکر شماهانقل ملانصرالدین وخرشو وپسرش شده که ملاوپسرش سوارخرشدند مردم می‌گفتند ملا آدم نیست دونفرسوارالاغ شدند ملا پسرش راازخرپیاده کرد خودش سوارخربود مردم گفتند ملا آدم نیست بچه را گفت پیاده بیاید وخودش سواره این بار ملا ازخرپیاده شد پسرش راهوار خر کرد بازعده ای گفتند پسرجوان سوارالاغ ملاپیرپیاده خلاصه این دفعه هردو پیاده افسارالاغ راگرفتند براه افتاده بازمردم گفتند چقدر کودن هستند خوب سوار الاغ بشوید بهرحال این حرف مردم ملاگفت پسرم هرکاری کنیم مردم حرف می‌زنند بیاسوارشویم کاربه حرف مردم نداریم الان امریکاکمک می‌کند می‌گویید فریبکارانه کمک نکند میگید انسانیت ندارد دست بردارید ازاین تفکرافراطی وسیاسی ومغرضانه دم آمریکا گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
تاریخ قرن بیستم روبخون ،بعدنظربده،ببین چندکشورو آمریکا بدبخت کرده،چندحکومتوسرنگون کرده،چندتا جنگ راه انداخته،یه کم مطالعه بدنیست
آخرین اخبار