رئیس‌جمهور منتخب گفت: پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری به مردم است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی (س) گفت: امام حسین (ع) به خاطر «حق» شهید شد؛ مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌کنند و از باطل روی‌گردان نمی‌کنند؟!

او با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای برپایی حق است، اظهار کرد: میدان حق بسیار وسیع است. حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود و اگر حق و عدالت در جامعه پیاده نشود، دعوا و مرافعه و اختلافات در جامعه به وجود می‌آید. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد و امر به معروف که برای اجرای همان حق است.

وی افزود: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است. اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

پزشکیان یادآور شد: اگر ما حق مردم را نادیده بگیریم و به هوای نفس گوش دهیم و حق را به جریان خودمان، گروهمان، قومیت‌مان و نزدیکان‌مان بدهیم، این همان لحظه‌ای است که عمل به حق را کنار گذاشته‌ایم. این هوای نفس است که نمی‌گذارد ما انصاف را رعایت کنیم و حق مردم را بدهیم.

رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند. هرکسی که با ما نیست هم از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد. با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. اگر ما به عنوان خادمان این مردم دستورات امامان و پیامبر را در این زمینه رعایت کنیم همه دعوا‌ها و اختلافات حل می‌شود. هر اختلاف و دعوایی که ایجاد می‌شود به خاطر هوای نفس است. 

وی افزود: یادمان باشد راه امام حسین (ع) را درست طی کنیم نه اینکه به اسم ایشان تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم. امیدواریم خدا ما را نزد مردم شرمنده نکند و بتوانیم بدون توجه به جناح و دسته و گروه و چپ و راست و ترک و کرد و لر و فارس و دیگر قومیت‌ها به همه مردم خدمت کنیم و شرمنده مردم نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار