سخنگوی وزارت خارجه گفت: فدراسیون روسیه همسایه بسیار مهم ایران در منطقه است. منطقه نیازمند همکاری و شراکت راهبردی ایران و روسیه است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه که اخیرا برای شرکت در نشست سخنگویان کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرده بود، در گفت‌وگویی با راشاتودی اعلام کرد که دولت جدید در ایران به توسعه روابط با دیگر کشور‌ها ادامه خواهد داد.

کنعانی همچنین گفت که شهید رئیسی شخصیت بسیار مورد احترامی در ایران و خارج از کشور بود.

وی به توسعه روابط با دیگر کشور‌ها از جمله همسایگان در دولت سیزدهم نیز پرداخت و به حضور بیش از ۶۰ هیأت در سطوح مختلف در مراسم یادبود و بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر پیشرفت روابط با کشور‌های همسایه، خاطرنشان کرد که این روند در دولت چهاردهم نیز استمرار خواهد داشت.

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره مناسبات ایران و روسیه به روابط سازنده ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت که فدراسیون روسیه همسایه بسیار مهم ایران در منطقه است.

وی به همکاری‌های اقتصادی دو کشور و همچنین مبارزه مشترک ایران و روسیه با تروریسم نیز اشاره و یادآور شد که روابط دوستانه ایران و روسیه در دولت جدید نیز ادامه خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با ذکر این نکته که منطقه نیازمند همکاری و شراکت راهبردی ایران و روسیه است، گفت که دو کشور مصمم به تداوم همکاری‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد که آمریکا از دلار به عنوان ابزاری برای سلطه یکجانبه‌گرایی استفاده می‌کند.

کنعانی با اشاره به عضویت ایران و روسیه در بریکس و ریاست فعلی روسیه در بریکس، اظهار داشت که بریکس چندجانبه‌گرایی را به جای یکجانبه‌گرایی ترویج می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در این گفتگو اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا را نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی خواند و به تاثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم اشاره کرد و گفت که کشور‌ها در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری از تحریم‌های آمریکا ابراز انزجار و نفرت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار