افشای رایزنی‌های گروه ۲۰؛

حمایت از اسرائیل، آمریکا را منزوی کرد

رسانه آمریکایی گزارش داد اظهاراتی که در جریان نشست اخیر وزرای امور خارجه اعضای گروه ۲۰ در برزیل مطرح شد، ابعاد گسترده انزوای واشنگتن را فاش کرد.

رسانه آمریکایی گزارش داد اظهاراتی که در جریان نشست اخیر وزرای امور خارجه اعضای گروه ۲۰ در برزیل مطرح شد، ابعاد گسترده انزوای واشنگتن در حمایت بی‌وقفه‌اش از بمباران جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را فاش کرد.

چند نفر از خبرنگاران حاضر در اجلاس ۲ روزه وزرای خارجه گروه ۲۰ در برزیل از جمله خبرنگار واشنگتن پست به صورت تصادفی به دلیل روشن‌ماندن میکروفن در نشستی که این وزرا در پشت در‌های بسته برگزار کردند، توانستند صحبت‌های مطرح شده در این نشست را بشنوند.

«مائورو ویرا» وزیر امور خارجه برزیل، کشور میزبان اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰ در افتتاحیه این اجلاس ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وتو‌های آمریکا در متوقف کردن جنگ علیه نوار غزه را به عنوان فلج غیرقابل قبول» محکوم کرد.

روز سه‌شنبه گذشته آمریکا برای سومین بار قطعنامه‌ای با موضوع درخواست برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را وتو کرد.

وزیر امور خارجه برزیل همچنین از اینکه این وضعیت «به قیمت جان انسان‌های بی گناه تمام می‌شود» انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه «سمافور» خبرنگاران بعد از روشن ماندن میکروفن شنیدند که برخی از نزدیک‌ترین متحدان ایالات متحده آمریکا از ابعاد گسترده کشتار در نوار غزه اظهار ناراحتی می‌کنند و خیلی از آن‌ها اظهار کردند اگر آمریکا به درخواست‌ها برای آتش‌بس در نوار غزه می‌پیوست، جلوی این کشتار گرفته می‌شد.

نماینده آفریقای جنوبی که کشورش با طرح شکایت نزد دیوان بین‌المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی در غزه متهم کرده بیان داشت برخی از رهبران جهان «اجازه دادند که این مجازات ناپذیری (اسرائیل) غالب شود.»

از سوی دیگر نماینده استرالیا درباره گزارش‌ها درباره برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در شهر رفح، محل تجمع بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی که از نقاط دیگر غزه به آنجا فرار کرده‌اند گفت: «ما بار دیگر به اسرائیل می‌گوییم- در این مسیر حرکت نکنید.»

به نوشته رسانه خبری سمافور، منزوی شدن آمریکا در مسیر حمایت از اسرائیل اجازه داده که رقبایش همچون چین در غرب آسیا نفوذ پیدا کنند. همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در سال سخت انتخابات قرار دارد به دلیل مدیریتی که در قبال این بحران نشان داد در داخل کشورش به چالش برخورده است.

صحبت‌های افشا شده در اجلاس گروه ۲۰ در شهر ریودوژانیرو برزیل همچنین نشان داد که دیگر دولت‌ها از ریاکاری که آمریکا برای حمایت از اوکراین در جنگش با روسیه در مقایسه با رفتارش در قبال جنگ غزه به خرج می‌دهد ناخرسند هستند.

نماینده آفریقای جنوبی گفت چنانچه گروه ۲۰ بر سر پایبندی به اصول منشور سازمان ملل «متحد بود این تراژدی در فلسطین بیش از ۳ ماه ادامه نمی‌یافت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، چراغ سبزی برای کشتار بیشتر توسط اسرائیل است
۰۰:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، چراغ سبزی برای کشتار بیشتر توسط اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا صلاحیت سخن گفتن از حقوق بشر ندارد دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش‌های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. این گزارش هیچگونه مرجعیتی برای قضاوت و ارزش‌گذاری نسبت به‌ مقوله والای حقوق بشر در مناسبات بین‌المللی ندارد. هیچ انتظاری از رژیم سلطه طلب آمریکا برای بیان حقائق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌رود. دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. آمریکا ریاکارانه در حالی خود را مدعی دفاع از حقوق بشر مردم ایران می‌داند که با انواع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه علیه ملت ایران، بطور نظام‌مند مشغول نقض فاحش حقوق بشر علیه ملت ایران است. مضافا آنکه این رژیم بطور سازمان‌یافته‌ با حمایت از گروههای تروریستی، در کنار آنها و علیه مردم ایران ایستاده است. رفتار پلیس آمریکا در اعمال خشونت علیه افراد و استفاده غیرقانونی از قوای قهریه، تبعیض ساختاری و هدفمند علیه سیاهپوستان به وسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور، نقض حقوق اقلیت‌ها و رنگین پوستان، سرکوب معترضان، رفتار خشونت‌آمیز با پناهجویان و زندانی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
وال‌استریت ژورنال در گزارشی درباره ظهور ایران به منزله یکی از تأمین‌کنندگان جهانی تسلیحات، مدعی شد مشتریان تسلیحات کم هزینه و با فناوری پیشرفته ایران تهدیدی علیه منافع آمریکا و شرکای آن مثل اوکراین، و...محسوب می‌شوند. خدا را شکر می‌کنیم که با اراده جوانانمان از نداشتن سیم‌خاردار در جنگ تحمیلی به نقطه قدرت دفاعی امروز رسیده‌ایم که خود دشمن به پیشرفت ما اعتراف می‌کند و این تازه اول راه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا برخلاف شعارهای خوبی که درباره ضرورت کنترل و توقف جنگ می‌دهد، در عمل با تجهیز کردن رژیم صهیونیستی به انواع سلاح و مهمات به دنبال فروش تسلیحات خود است و هیچ علاقه‌ای به پایان این جنگ ندارد. طرح دو دولتی پیشنهادی ایالات متحده هم در واقع به دنبال همین مهم است. با تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین این منازعه تا ابد ادامه خواهد داشت و رقابت تسلیحاتی کشورها به دلایل سیاسی موجب سودآوری برای آمریکا می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
مردم اردن خواستار اخراج آمریکا شدند
۲۳:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
حمله رژیم صهیونیستی و با حمایت و پشتیبانی آمریکا به واحد‌های مسکونی در غزه ۱۸ شهید برجای گذاشت. بیش از 10 درصد کشته‌های اشغالگران در جنگ زمینی به غزه آمریکایی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل دخالت مستقیم در جنگ است. آمریکا کارش فریب و جنایت و توطئه وتجاوز و دزدی و ‌زورگویی است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون مدعی حقوق‌بشر و حامی نسل‌کشی در جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند. کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند. در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است. در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست. در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند. در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
کدام کشور‌ها به رژیم صهیونیستی و اوکراین سلاح می‌دهند؟ آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا
۲۳:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
کدام کشور‌ها به رژیم صهیونیستی و اوکراین سلاح می‌دهند؟ آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا
Iran (Islamic Republic of)
بایدن مسئول جنایات اسرائیل در غزه است
۲۳:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
بایدن مسئول جنایات اسرائیل در غزه است
«جو بایدن» و دولت آمریکا به همراه اشغالگران مسئولیت جنایاتی را که علیه مردم نوار غزه مرتکب می شوند، برعهده دارند.
آخرین اخبار