کابل میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان

سفیر طالبان در چین اعلام کرد نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان فردا در کابل برگزار می‌شود.

بلال کریمی سفیر طالبان در چین اعلام کرد نخستین نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان، دوشنبه هفته جاری در کابل برگزار می‌شود.

سفارت افغانستان در چین در ایکس نوشت کریمی این موضوع را در دیدار با مائو مینگ معاون بخش آسیای وزارت امور خارجه چین، مطرح کرده است.

نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان در حالی فردا در کابل برگزار می‌شود که قرار است دومین نشست مشورتی سازمان ملل در افغانستان با حضور نمایندگان طالبان و فرستاده‌های 20 کشور و سازمان بین‌المللی در تاریخ 28 و 29 بهمن در دوحه قطر برگزار شود.

به‌گفته سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران، حضور نمایندگان ایران، پاکستان، روسیه و چین در نشست فردا قطعی است، اما درباره دستورکار این نشست جزئیاتی ارائه نکرد.

موسوی این خبر را پس از نشست «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان با سفرا و رؤسای دیپلماتیک کشورهای روسیه، چین، ایران، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، هند، ترکیه و اندونزی اعلام کرد.

متقی در آن دیدار ضمن ابراز مخالفت خود با طرح سازمان ملل برای تعیین نماینده ویژه جدید در افغانستان، که از محورهای احتمالی نشست آتی در قطر است، بر هماهنگی کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات بالقوه تأکید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اتباع بیگانه افغانی از کشور اخراج کنید شما دارید نسل کشی ایرانی میکنید با ورود میلیونی افغانی به کشور
آخرین اخبار