برنامه جهانی غذا تحت نظر سازمان ملل درباره وقوع قحطی در باریکه غزه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

محدودیت‌های گسترده اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی برای رسیدن اقلام ضروری به غزه از جمله مواد غذایی، اکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سکنه این باریکه را در خطر جدی گرسنگی و قحطی ساخت دست بشر قرار داده است؛ امری که نهاد‌های بین المللی به شدت پیرامون آن هشدار می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، برنامه جهانی غذا که تحت نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند امروز (سه شنبه) پیرامون بروز خطر قحطی در غزه هشدار داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان آمده است: تاکنون کمک‌های غذایی بسیار کمی به مردم زیر بمباران نوار غزه ارائه شده است. از این رو، خطر بروز قحطی در این باریکه همچنان وجود دارد.

ابیر اطیفا، سخنگوی برنامه جهانی غذا در این باره گفت: بسیار دشوار است که بتوانیم به مناطقی در غزه که نیازمند دسترسی به آن‌ها برای ارائه کمک‌ها هستیم دست یابیم. به ویژه شرایط در شمال غزه بسیار ناگوار است. همین مسئله باعث شده خطر قحطی همچنان بر این باریکه سایه بیافکند. 

وی خاطر نشان کرد: یک محدودیت سیستماتیک برای دسترسی به شمال غزه از سوی اسراییل اعمال شده است و این مسئله تنها برای برنامه جهانی غذا نیست. به همین دلیل نیز مشاهده می‌کنید که مردم بسیار ناامید هستند و نمی‌توانند برای توزیع اقلام غذایی صبر کنند، زیرا این کمک‌ها به صورت پراکنده انجام می‌شود.

این مقام تاکید کرد: مردم نیازمند به طور مداوم کمک‌های غذایی دریافت نمی‌کنند و اطمینان ندارند که آیا پس از توزیع این کمک ها، کاروان کمک‌های دیگری وجود خواهد داشت یا نه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
لعنت به سازمانهای جهانی که کاری برای فلسطین نمی کنند
آخرین اخبار