بازداشت ۶۸ خلافکار طی حمله به یک بیمارستان در اکوادور

پلیس اکوادور اعلام کرد در پی حمله خلافکاران یک باند تبهکار به بیمارستانی در این کشور ۶۸ تن از آنان را بازداشت کرده است.

پلیس اکوادور ۶۸ نفر را طی روز گذشته که قصد داشتند کنترل یک بیمارستان را در چارچوب جنگ فعلی بین باند‌های مواد مخدر و نیرو‌های امنیتی در این کشور به دست بگیرند، دستگیر کرد. پلیس این کشور در پلتفرم X (توییتر سابق) تایید کرد که موفق به دستگیری تروریست هایی شده است که سعی در کنترل بیمارستانی در Yaguachi Guayas واقع در جنوب غربی کشور داشتند.

براساس گزارش الجزیره، پلیس با بیان اینکه اسلحه و مواد مخدر کشف و ضبط شده است، اعلام کرد: دستگیر شدگان در تلاش برای نجات یکی از دوستانشان که ساعاتی پیش از آن  به دلیل جراحت در بیمارستان بستری شده بود، بودند.

اخیراً، مقامات اکوادور صد‌ها مرکز پزشکی را که مقامات آن‌ها را فاقد صلاحیت برای ارائه مراقبت‌های پزشکی به بیماران توصیف کرده اند و توسط باند‌ها به عنوان پوششی برای فعالیت‌های مجرمانه خود مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسته اند.

اکوادور اخیرا شاهد موجی از خشونت در نتیجه فرار از زندان  آدولفو ماسیاس، قاچاقچی مواد مخدر معروف به ویتو بود. این امر باعث شد تا دانیل نوبوآ، رئیس جمهور اکوادور وضعیت اضطراری وضع کند و علیه باند‌ها جنگ اعلام کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۰ باند تبهکار که جمعیت آنان به حدود ۲۰ هزار نفر می‌رسد در  این کشور وجود دارند و فعالیت آن‌ها در سال‌های اخیر در زمینه قاچاق مواد مخدر به آمریکا و اروپا گسترش یافته است.

چهارشنبه گذشته، سزار سوارز، دادستان این کشور که در حال تحقیق در مورد حمله یک باند مسلح به یک ایستگاه تلویزیونی بود، در شهر ساحلی گوایاکیل مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.گزارش‌های رسانه‌ها محلی حاکی از آن است که سوارز در حال تحقیق درباره اعضای خانواده ویتو بودکه روز جمعه در آرژانتین دستگیر و به اکوادور بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار