یک مقام چینی گفت اسرائیل با جنایات خود در غزه همه قوانین اخلاقی بین‌المللی را که همگی در جهان موظف به رعایت آن هستند، در سکوت متحدانش نقض کرد.

جنگ غزه در شرایطی وارد نود و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدا و مفقودین در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر رسید که ۹۶۰۰ نفر از این شهدا و مفقودین، کودکان هستند.

یک مقام رسمی فلسطین نیز خبر داد ۴۱۵۶ دانش‌آموز فلسطینی بعد از آغاز حملات رژیم اسرائیل در تاریخ هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهرماه) در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و ۷۸۱۸ دانش‌آموز دیگر به دنبال این حملات مجروح شده‌اند.

-چرا هیچ نهاد بین المللی در مقابل نسل کشی غزه واکنشی عملی نشان نمی‌دهد؟

اندرو شنگ: طبق گفته مرکز جهانی مسئولیت حفاظت در دانشگاه سیتی نیویورک، به عنوان یک دکترین "مسئولیت محافظت" (R2P) یک هنجار بین المللی در نظر گرفته می‌شود.بر اساس این دکترین «R2P به دنبال تضمین این است که جامعه بین‌الملل دیگر هرگز در توقف جنایات بی‌رحمانه نسل‌کشی، جنایات جنگی، پاک‌سازی قومی و جنایات علیه بشریت شکست نخورد.»

این مفهوم در واکنش به ناکامی جامعه بین‌المللی در پاسخگویی مناسب به جنایات توده‌ای که در رواندا و یوگسلاوی سابق در طول دهه ۱۹۹۰ انجام شد، پدیدار شد. دلیل اینکه این یک هنجار بین المللی است این است که R2P در سال ۲۰۰۵ در اجلاس جهانی سازمان ملل متحد، بزرگترین گردهمایی سران کشور‌ها در تاریخ، به اتفاق آرا توسط کشور‌های عضو به تصویب رسید.

از زمان تصویب، R2P در چندین قطعنامه سازمان ملل درباره بحران‌های جمهوری آفریقای مرکزی، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، لیبریا، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن ذکر شده است. برخی از آن قطعنامه‌ها استفاده از اقدامات قهری از جمله مداخله نظامی را تایید می‌کردند.

گروه‌های مذهبی غیرمسلمان اندونزی به تظاهرات حمایت از فلسطین می‌پیوندند. بیش از ۱۰۰۰ نفر از جمله دولت و شخصیت‌های مذهبی از مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و گروه‌های کنفوسیوس در راهپیمایی مدان شرکت کردند. در طول دهه ۱۹۹۰، R2P به شدت توسط دموکراسی‌های پیشرو غربی، به ویژه انگلیس و ایالات متحده حمایت می‌شد، احتمالاً با این فرض که آن‌ها همیشه تصمیم می‌گیرند که چه زمانی و علیه چه کسی این دکترین را استناد کنند.

اما اگر ایالات متحده و نزدیکترین متحدش، اسرائیل، مرتکب جنایاتی شوند که R2P را از جامعه بین المللی، مثلاً اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های عضو سازمان ملل، توجیه می‌کند، چه می‌شود؟

در حال حاضر، شواهد بیشتر و بیشتری در حال ظهور است مبنی بر اینکه "قساوت جمعی، جنایات نسل کشی، جنایات جنگی، پاکسازی قومی و/یا جنایات علیه بشریت" در فلسطین انجام می شود. و این در حالی است که اسرائیل این جنایات را انجام می‌دهد، ایالات متحده تسلیحات را تامین می‌کند.

-تحلیل شما از وضعیت این روز‌های جنگ در غزه چیست؟

اندرو شنگ: اسرائیل تحت عنوان مهار بحران، جنگ علیه حزب‌الله را در جنوب لبنان گسترش می‌دهد. آمریکا با حوثی‌ها در یمن وارد جنگ نظامی می‌شود. در همین حال، ایالات متحده و برخی از متحدان منطقه اش، که از هر گروه تروریستی حمایت می‌کنند، با استقرار نظامی در منطقه، موضع خصمانه فزاینده‌ای اتخاذ می‌کنند.

اما در حالی که تقریباً هرگز در رسانه‌های اصلی غربی گزارش نشده است، ایران، حوثی‌ها و حزب الله همگی از R2P برای محافظت از مسلمانان فلسطینی استفاده کرده اند. مسلماً آن‌ها هم از نظر اخلاق دینی و هم از نظر قوانین و هنجار‌های بین المللی بر پایه‌های محکمی هستند. دکترین آن‌ها در واقع قبل از R2P تصویب شده توسط سازمان ملل متحد است و ممکن است در نهایت ریشه در قرآن داشته باشد؛ و از قضا، خود ایالات متحده، زمانی، به طور ضمنی این نسخه اسلامی R2P را پذیرفته بود.

قطعی‌ترین بیان معاصر این دکترین توسط متکلم فلسطینی عبدالله عزام (۱۹۴۱-۱۹۸۹) در کتاب معروف خود "دفاع از سرزمین‌های مسلمان: اولین واجب پس از ایمان" است. او بر مسئولیت همه مسلمانان، چه به صورت فردی، چه به عنوان گروه و دولت، برای محافظت از سایر مسلمانان در سرزمین‌های خارجی از آسیب استدلال می‌کند. چرا که در مقابل اسرائیل وظیفه ملی می‌داند که از همه یهودیان نه فقط از یهودیان داخل سرزمین‌های اشغالی بلکه همه محافظت کند.

حال، اگر به طور چشم‌اندازی خود را از دنیای غرب حذف کنید و خود را در جهان اسلام قرار دهید، به راحتی می‌توانید مشروعیت R2P اسلامی را بر فلسطین مشاهده کنید، که تنها یک قدم با R2P بین‌المللی تحت سازمان ملل فاصله دارد. حال به اعتقاد من تا زمانی که بقیه جهان آماده واگذاری اقتدار اخلاقی R2P به ایران، حوثی‌ها و حزب‌الله نباشند، باید شاهد همین کشتار‌های وحشتناک جمعی باشند.

اندرو شنگ یکی از مدیران بانک مرکزی سابق و تنظیم کننده مالی چین است که در حال حاضر همکار برجسته در موسسه جهانی آسیا، دانشگاه هنگ کنگ است. او به طور گسترده در مورد دیدگاه‌های آسیایی در مسائل جهانی، با رسانه‌هایی همچون Project Syndicate، Asia News Network و مجلات Caijing/Caixin همکاری دارد. آخرین کتاب او «بانکداری سایه‌ای در چین» است که با همکاری انگ چاو سون، توسط ویلی منتشر شده است. وی مطالعات زیادی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه به ویژه کشورهایی، چون روسیه، ایران و سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

برچسب ها: غزه ، اسرائیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید همه کشورهای جهان اعم از کشورهای اسلامی یا غیر اسلامی هم بصورت مجزا و منفرد و هم بصورت جمعی با مشارکت سایر کشورها ، شکایات خود را بر ضد جنایات اسرائیل از جنبه های مختلف حقوق بشری به دادگاه کیفری دیوان لاهه ارائه نمایند و اسرائیل و دولتمردان و حامیان غربی آنها را در این دادگاه به چالش بکشند. قطعا دادگاه ناچار است برای برون رفت از فشار این همه شاکی و با استناد به قانون و مدارک و مستندات و شهود ارائه شده رای به نسل کشی اسرائیل بدهد. دولتها و ملت ها نباید فقط با 2 یا 3 مورد شکایت کار را تمام شده بدانند و باید از جنبه های مختلف و با تعدد شکایات اسرائیل را ناگزیر به تمکین از قوانین بین المللی نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بگذرد این روزگار تلخ تراز زهر
Serbia
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با سلام کشتن هر انسان بی گناهی جنایت بوده و غیر قابل بخشش است از دید همه ما کشتار مسلمانان غزه به خصوص افراد غیر نظامی یک جنایت جنگی است و صهیونیست ها باید تاوان پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.

آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.

آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

در تریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در این مدت 2 ماه در جنگ غزه سکوت نمی‌کرد.

نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟

نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در فلسطین اشغالی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در غزه چه غلطی می کنند؟

و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 3 ماه انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟

انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.

انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
لبنان به طور رسمی در شورای امنیت علیه اسرائیل شکایت کرد/ و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
دولت نتانیاهو امنیت و آینده کل منطقه ما را به خطر می‌اندازد تا حیات سیاسی خود را حفظ کند. از دست رفتن جان 23 هزار فلسطینی بی گناه که اکثرا کودک و زن هستند، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. اسرائیل نباید از این جنایات بی‌پاسخ بگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 3 ماه است که متأسفانه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هرکسی در برابر جنایت صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکایی ها جنایتکار و مزدورانشان سکوت کند دستش به خون مردم غزه آغشته است.
آمریکایی‌ها جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند.
ارتش اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا علیه غیر نظامیان غزه از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
عامل اصلی حمله به غزه آمریکا جنایتکار است.
عامل اصلی حمله به غزه انگلیس جنایتکار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور غربی در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند اما تا کنون شکست خورده‌اند. که اسرائیل تا الان در سطح اطلاعات نظامی هم شکست خورده است. در حال حاضر پنج کشور در سطح اطلاعاتی و استخباراتی در دو اتاق عملیات اسرائیل مشارکت دارند که یک اتاق عملیات اطلاعاتی در تل‌آویو است و یک اتاق در مجاورت نوار غزه است و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در آن حضور دارند.
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 3 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند .
Iran (Islamic Republic of)
تمام غربی ها و سازمان های به اصطلاح مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت های صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
۰۹:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
تمام غربی ها و سازمان های به اصطلاح مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت های صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید همه کشورهای جهان اعم از کشورهای اسلامی یا غیر اسلامی هم بصورت مجزا و منفرد و هم بصورت جمعی با مشارکت سایر کشورها ، شکایات خود را بر ضد جنایات اسرائیل از جنبه های مختلف حقوق بشری به دادگاه کیفری دیوان لاهه ارائه نمایند و اسرائیل و دولتمردان و حامیان غربی آنها را در این دادگاه به چالش بکشند. قطعا دادگاه ناچار است برای برون رفت از فشار این همه شاکی و با استناد به قانون و مدارک و مستندات و شهود ارائه شده رای به نسل کشی اسرائیل بدهد. دولتها و ملت ها نباید فقط با 2 یا 3 مورد شکایت کار را تمام شده بدانند و باید از جنبه های مختلف و با تعدد شکایات اسرائیل را ناگزیر به تمکین از قوانین بین المللی نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
نمایند آمریکا جناینتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد
این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است.
آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد.
وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است
وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.
اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است.
که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
آخرین اخبار