قزاقستان سوخوی روسیه را به رافال فرانسوی ترجیح داد

یک مجله آمریکایی با اشاره به تلاش فرانسه برای فروش جنگنده رافال به قزاقستان نوشت یک جنگنده روسی برنده یک مسابقه بین‌المللی شد.

مجله آمریکایی میلیتری واچ «دیده بان نظامی» اعلام کرد که قزاقستان به «درستی» خرید جنگنده‌های روسی Su-۳۰SM را به جای رافال فرانسوی انتخاب کرده است.

این مجله افزود: جنگنده Su-۳۰ نه تنها به سلاح‌های قوی تری مجهز است، بلکه به لطف رادار بزرگترش که دوبرابر هواپیمای فرانسوی است، توانایی بسیار بیشتری در شناسایی اهداف اطراف دارد.

این مجله در بخش دیگری از مقاله خود توجه را به شباهت انتخاب قزاقستان با تصمیم الجزایر در سال ۲۰۰۶ جلب کرد که فرانسوی‌ها نیز تلاش کردند جنگنده‌های خود را به الجزایر بفروشند، اما الجزایر در نهایت جنگنده روسی Su-۳۰ MKA را انتخاب کرد.

به نوشته مجله «دیده بان نظامی»، جنگنده روسی فوق الذکر به دلیل دامنه برد زیاد، برای الجزایر و قزاقستان مناسب‌تر است.
یکی دیگر از کاستی‌ها در بحث خرید رافال، عادت شرکت‌های غربی به ممنوعیت تامین قطعات یدکی تجهیزات خود است. علاوه بر این، ایالات متحده و متحدانش اغلب خواستار محدود کردن استفاده از سلاح‌های خود در عملیات خارج از کشور خریدار هستند.

یرژان نلدی بایف، معاون فرمانده نیروی پدافند هوایی قزاقستان پنجشنبه گذشته گزارش روزنامه فرانسوی «تریبون» درباره وجود مذاکرات آستانه و پاریس در مورد خرید جنگنده‌های فرانسوی رافال را تکذیب کرد.

نماینده نیروی هوایی قزاقستان افزود هواپیمای روسی Su-۳۰SM از نظر قیمت و کیفیت مناسب نیرو‌های مسلح کشورش است.

در حال حاضر، سوخوی روسیه، رقیب اصلی یوروفایتر و رافال غربی در بازار‌های جهانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ظاهراً که قزاقستان تمام جنگنده هاش رو فرستاده برای اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
پس چرا سوخو 35 ما رو نمیده ؟؟
آخرین اخبار