رگبار پراکنده، بارندگی و روان آب تا صبح فردا در برخی نقاط خراسان جنوبی پیش‌بینی می شود و هواشناسی در این خصوص هشدار سطح زرد صادر کرده‌ است.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته، رگبار پراکنده، بارندگی و روان آب تا صبح فردا در برخی نقاط استان پیش‌بینی می شود و بر این اساس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک، تگرگ و صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

او افزود: نهبندان، سربیشه، درمیان، حاجی آباد زیرکوه، ارتفاعات بیرجند و قائنات از جمله نقاط متأثر در فعالیت این توده هوای ناپایدار جوی هستند.

زارعی بیان کرد: از آنجایی که احتمال وقوع روان آب، لغزندگی سطح جاده‌ها و خسارت به سازه ها و سقف‌های موقت وجود دارد نیاز است که توصیه‌های هواشناسی جدی گرفته شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: از همین رو چون احتمال خسارت نقطه ای وجود دارد، ضمن احتیاط در رانندگی و فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، دستگاه های امدادی و اجرایی نیز آمادگی لازم را داشته باشند و همچنین پاکسازی دهانه پل ها و لایه روبی کانال‌ها برای جلوگیری از خسارات توصیه می‌ شود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: طی ۲۴ آینده روند کاهشی دما در استان ادامه دارد و هوا خنک‌تر می‌شود.

زارعی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته درمیان و حاجی آباد با حداقل دمای ۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان بوده و تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۷ تا ۱۱درجه سلسیوس ثبت شده‌ است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار