مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هشدار زرد و هفت هشدار نارنجی در استان صادر شده که اغلب آن‌ها به خاطر پدیده گرد و غبار بوده است.

خندان‌رو مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان که به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: آخرین هشدار نارنجی هشتم مرداد صادر شد که از فردا شروع می‌شود و کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: تلاش شده هشدار‌ها جامع و کامل تهیه شود همچنین توصیه‌های لازم ذکر شود تا ابهامی وجود نداشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در این مدت برای یک میلیون و ۲۵۰ سیم کارت فعال در استان بیش از یک میلیون پیامک هشدار شرایط اضطرار گرد و غبار ارسال شده است که همه شهرستان‌ها را در بر می‌گیرد.

 بهی با بیان اینکه ارسال پیامک‌های هشدار می‌تواند اثرات خوبی بر خودمراقبتی و سلامت مردم داشته باشد اظهار کرد: خراسان جنوبی اولین استانی است که پیامک شرایط اضطرار برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده است.

او  افزود: متن پیامک باید از سوی دستگاه متولی تهیه و تایید سپس توسط اداره کل ارتباطات ارسال شود.

جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان امروز با حضور اعضا در استانداری برگزار و عنوان شد که براساس هشدار هواشناسی، شرایط اضطرار گرد و غبار تا پایان هفته در استان وجود دارد لذا آمادگی لازم باید ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار