کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد شدید خبر داد.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از امروز تا پایان هفته در استان ادامه دارد و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

او افزود: براساس الگوی نقشه‌ها و داده‌های هواشناختی با استمرار این شرایط و تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه، وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان گسترش می‌یابد.

زارعی اظهار کرد: تا اواخر وقت جمعه به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی است و توفان گرد و خاک در مرز شرقی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: هشدار سطح زرد برای عصر امروز تا پایان روز جمعه صادر شده است که در این نوع هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

او گفت: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، اجتناب از رفتن به فضای باز در شرایط ناسالم به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص توصیه می‌شود.

زارعی با بیان اینکه در روز‌های پایانی هفته ناپایداری‌های جوی گسترده‌تر می‌شود عنوان کرد: دمای هوا نیز از امروز روند افزایشی دارد و هوا در روز‌های آتی گرمتر می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی  بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیرجند با کمینه ۲۱ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم و طبس با بیشینه ۴۶ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه استان بودند. همچنین پیش‌بینی می‌شود امروز بیشینه دمای بیرجند از ۳۸ درجه سلسیوس در روز گذشته به ۴۰ درجه سلسیوس در امروز برسد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار