مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز بارندگی‌های فصل پاییز در استان گفت: انتظار داریم که بارش در فصل پاییز نسبت به میانگین بلندمدت در استان به ۱۹.۶ میلی متر برسد.

خندان رو با اشاره به اینکه بارندگی‌های فصل پاییز از شب گذشته در استان آغاز شده است، گفت: در شهرستان طبس شب گذشته هر چند ناچیز گزارش بارندگی را داشته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد:، اما هشداری که سازمان هواشناسی برای چند روز آینده در استان دارد، انتظار بارندگی در سطح استان بوده و هشدار زرد شماره ۳۲ در استان صادر شده است.

خندان رو یادآور شد: بارندگی‌ها براساس پیش بینی‌های صورت گرفته از عصر جمعه آغاز شده که از امروز عصر با شدت بیشتر شاهد بارندگی در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد امکان خیزش گرد و خاک هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکثر نقاط استان شاید بارندگی‌هایی کمی را داشته باشند، بیان کرد: بیشترین اثر این سیستم در نهبندان، سربیشه، درمیان، حاجی آباد زیرکوه و ارتفاعات قاین و بیرجند وجود دارد و انتظار بارندگی‌های بیشتری را در این مناطق داریم.

خندان رو اضافه کرد: پیش بینی‌هایی که در مجموعه هواشناسی صادر می‌شود سه نوع پیش بینی شامل پیش بینی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی‌های کوتاه مدت، پیش بینی‌هایی بوده که به صورت روزانه تا ۵ روزه یا ۱۲۰ ساعته برای ۱۱ شهرستان استان پیش بینی‌ها صادر می‌شود و ۴۸ ساعت اول پیش بینی‌ها به تفکیک شب و روز است، تصریح کرد: همچنین برای ۱۲۰ ساعته پیش بینی‌ها به صورت ۲۴ ساعته بوده که شامل وضعیت جوی، حداقل و حداکثر دمای هوایی که انتظار می‌‎رود می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: انتظار داریم که بارش در فصل پاییز نسبت به میانگین بلندمدت در استان ۱۹.۶ میلی متر، در فصل زمستان ۶۷ میلی متر و در فصل بهار ۳۰ میلی متر داشته باشیم.

خندان رو ادامه داد: نرمال میانگین بلندمدت ۲۰ تا ۲۵ ساله محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صحت پیش بینی‌های میان مدت هواشناسی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است، گفت: انتظار داریم که بارندگی‌های خوبی را در استان داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: قطعاً اثرات خشکسالی‌های ۲۰ ساله در استان با بارندگی‌های پیش بینی شده در سال زراعی جاری جبران نخواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار