اوکراین علیه لهستان، اسلواکی و مجارستان که واردات محصولات کشاورزی را ممنوع کرده بودند به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

در اطلاعیه وزارت اقتصاد اوکراین آمده است که کشور‌های لهستان، اسلواکی و مجارستان، واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را ممنوع کردند.

در این اطلاعیه تاکید شده که این غیرقابل قبول است و ادعا شده است که این کشور‌ها تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا نمی‌توانند واردات محصولات از اوکراین را ممنوع کنند؛ بنابراین ما در حال طرح شکایت علیه این کشور‌ها در سازمان تجارت جهانی هستیم و در عین حال امیدواریم این کشور‌ها محدودیت‌ها را لغو کنند. ما به همبستگی و حمایت از منافع کشاورزان نیاز داریم.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که اقدامات محدودکننده اعمال شده برای صادرات غلات و سایر محصولات غذایی اوکراین به اتحادیه اروپا در ۱۵ سپتامبر منقضی می‌شود؛ بنابراین تصمیم اتحادیه اروپا برای عدم واردات غلات از اوکراین به لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان پایان یافت.

لهستان، مجارستان، اسلواکی و رومانی که خواهان تمدید محدودیت غلات اوکراینی برای حمایت از کشاورزان خود بودند، نیز اعلام کردند که در صورت عدم تصمیم اتحادیه اروپا می‌توانند این محدودیت‌ها را به صورت یکجانبه تمدید کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در رابطه با شکایت کی یف به سازمان تجارت جهانی، وضعیت حول موضوع غلات اوکراین را «هیاهوی بی پایان» کشور‌های غربی و انحصارات تحت کنترل آن‌ها در بخش کشاورزی و صنعتی خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
ایران هم بود همین کار را در مورد کشاورزان خود جهت حمایت از قشر زحمتکش انجام میداد حتی از رفقای منطقه ای باشند.
آخرین اخبار