معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی در برابر بلا‌های طبیعی از ۶ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشتر زلزله زدگان خوی تا پایان سالجاری صاحب خانه می‌شوند، گفت: زلزله شهرستان خوی به ۲۲۰۰ واحد خسارت کلی و به ۱۷ هزار واحد خسارت جزئی وارد کرد که در صورت مساعدت بانک ها، بیشتر این واحد‌ها تحویل زلزله زدگان خواهد شد.

مجید جودی گفت:  میزان تاب آوری واحدهای مسکونی روستاها و همچنین  میزان مقاوم سازی این واحدها در دهه 80 بین 7 تا 8 درصدی بوده است اما با مقاوم سازی و بازسازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی میزان تاب آوری روستاها به 53 درصد رسیده است.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن روند بازسازی واحدهای خسارت دیده بر اثر سیل و زلزله در استان های اردبیل و همچنین آذربایجان شرقی هم بسیار خوب در حال پیشرفت است و به زودی پرونده این واحدها هم بسته خواهد شد.

او می گوید: بنیاد مسکن در روند بازسازی واحدهای خسارت دیده بر اثر زلزله  استان آذربایجان شرقی  کار تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد را به پایان رسانده و همه ۴۲۰ واحد احداثی را هم تا پایان شهریور به مردم زلزله زده تحویل خواهد داد.

وی گفت: از سهمیه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۲ هزار مربوط به آذربایجان شرقی است، همچنین  سالانه شش درصد مساکن روستایی کشورمان در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود و استان از این نظر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

جودی گفت:  روستاییان بد مسکن یا فاقد مسکن درخواست می شود  نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان‌ها اقدام کرده و از تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار