بر اساس پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد: افزایش پلکانی نرخ آب‌بها صرفا برای مصارف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است.

چند روزی است که بحث تغییرات تعرفه قبوض آب مطرح شده حالا بر اساس پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد: با توجه به ضرورت حفظ منابع اندک آبی کشور، امر تغییر در رفتار مصرف مشترکان بدمصرف به منظور کنترل و مدیریت مصرف بی‌رویه آنها ضروری است، در این راستا به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف آب، در تعرفه آب مشترکان با مصرف زیر الگو و یا مطابق الگو هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

در شرایطی که ۴۸ درصد خانوار بد‌مصرف ۷۰ درصد آب شرب کشور را به صورت بی‌رویه مصرف می‌کنند، افزایش پلکانی نرخ آب‌بها صرفا برای مصارف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است تا از این طریق بتوان به تغییر در رفتار مصرف این دسته از مشترکان امیدوار بود.

این طرح تنها برای مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته باشند اعمال خواهد شد، باید توجه داشت که الگو مصرف به تناسب شرایط اقلیمی متفاوت است و مشترکان برای رهایی از این طرح می‌بایست به موضوعات مدیریت مصرف حساس باشند.

باتوجه به شرایط اقلیمی ایران و وضعیت بحرانی آب در کشور لازم است تا همه مشترکان نسبت به مصرف این مایه حیات حساس باشند و مشترکان پرمصرف نیز تجدید نظر جدی نسبت به روند مصرف خود داشته باشند.

قیمت آب برای مشترکان کم‌مصرف افزایش پیدا نمی‌کند 

در ادامه هم امروز سخنگوی صنعت آب قاسم زاده گفت: دولت چندین سال است که افزایش پلکانی تعرفه آب را دنبال می‌کند؛ امسال افزایش تعرفه پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گرفت تا میزان مصرف آن‌ها مدیریت شود و برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب مشترکان کم‌مصرف در سال جاری نیست.

برچسب ها: مصرف آب ، الگوی مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار