مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواسط هفته در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد برقراری جوی آرام و افزایش نسبی دما خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در با اشاره به آغاز وزش باد در برخی از مناطق کشور  گفت: امشب در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از مرکز، وزش باد پیش‌بینی شده است که گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی ادامه  داد: در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شاهد بارش‌هایی به صورت رگبار و رعدوبرق هستیم که این پدیده‌ با وزش باد شدید نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: به تدریج در سواحل خزر و نوار غربی کشور جوی آرام و پایدار برقرار خواهد شد که این وضعیت با افزایش نسبی دما همراه است.

ضیائیان  با  بیان  اینکه در مناطقی از جنوب شرق کشور مانند جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید خواهیم داشت، گفت: این مناطق با افزایش ابر مواجه خواهند شد و گاهی نیز رگبار و رعدوبرق را تجربه خواهند کرد.

او بیان کرد: روز سه‌شنبه مناطق شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز از رگبارهای پراکنده بهره‌مند خواهند شد.

وی  با بیان  اینکه روز چهارشنبه در نواحی غرب شاهد رگبارهای پراکنده  خواهیم  بود گفت: در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی با توجه به وزش بادهای شمالی، کاهش دما و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش ها با شدت و ضعف در این مناطق ادامه داشته باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار