معاون وزیر اقتصاد گفت: طبق اطلاعات داده محوری مالیات ۷۲ درصد از مشاغل ماده تبصره ۱۰۰ را صفر کرده و تمرکز خود را بر اخذ مالیات از دانه درشت‌ها قرار داده ایم.

محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر نظام مالیات ستانی با یک شتاب بسیار خوبی در حال حرکت رو به جلو است گفت: برای رسیدن به  تحقق اصولی منابع که در نظام مالیاتی کشور پیش بینی شده بود از جمله اهداف اصلی ما است و در این بخش هم اقدامات تحولی بسیار خوبی را پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: در تمامی شاخص‌های عملکردی و اصولی و همچنین شاخص‌های فرآیندی که منجر به تسهیل در فضای کسب و کار می‌شود  اقدامات گسترده‌ای در این بخش انجام شده است.

سبحانیان با بیان اینکه در حوزه تعامل با مودیان و گره گشایی در مسائل آنها بسیاری از افدامات برای اولین بار انجام شده است گفت: تمامی اقدامات بر سیستم مبتی بر داده انجام شده و سعی کرده ایم با هوشمند سازی و با استفاده از هوش مصنوعی بتوانیم گره گشایی از فعالان کسب و کار  در حوزه بهبود محیط کسب و کار انجام دهیم.

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: در تلاش هستیم فشار مالیاتی را از روی دوش مودیان خرد از جمله حقوق بگیران ثابت برداریم  و تاکنون هم ۷۲ درصد از  مالیات مشاغل تبصره  ماده ۱۰۰ را صفر کرده ایم.

وی افزود:  مالیات ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی  زیر ۲۰ میلیون تومان بوده و  سازمان امور مالیاتی هم در تلاش است که تمرکز خودر ا بر فرار‌های مالیاتی قرار دهد.

خبرنگار: محبوبه کباری

 

برچسب ها: مالیات ، نرخ مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار