یک کارشناس فناوری اطلاعات نکاتی را در راستای مراقبت بهتر از لپ تاپ یادآوری کرد.

میانگین عمر مفید لپ تاپ حدود ۵ سال است، اما با توجه به استفاده و نگهداری از آن مدت زمان بیشتر یا کمتری عمر می‌کند. زمانی که یک لپ‌تاپ خریداری می‌شود در اکثر مواقع به دلیل نو بودن لپ‌تاپ از آن به خوبی مراقبت نمی‌شود و ممکن است خیلی سریع لپ تاپ دچار مشکل شود که دیگر قابل استفاده نباشد یا هزینه بالایی برای تعمیر باید پرداخت شود. برای این که درصد مواجه شدن با این مشکلات را کاهش دهیم،‌ باید نکاتی را رعایت کنیم تا طول عمر لپ تاپ را افزایش دهیم.

یک کارشناس فناوری اطلاعات درباره افزایش عمر لپ تاپ گفت: برای افزایش عمر لپ تاپ٬ دستگاه باید سالی یک بار تعمیر و نگهداری شود. 

منظور متخصص از تعمیر و نگهداری، این است که لپ تاپ به طور منظم از نظر آلودگی و عیوب مکانیکی بررسی شود.

او توضیح داد: تقریباً یک بار در سال باید دستگاه را به یک کارگاه یا مرکز خدمات ببرید تا اجزای آن را جدا کرده و تمیز کنند، زیرا گرد و غبار و زباله از طریق دریچه تهویه وارد دستگاه می‌شوند و در قسمت‌های مختلف انسداد ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، از آن جا که در لپ‌تاپ‌ها، قطعات الکترونیکی نزدیک به هم قرار دارند، زمانی که گرم می‌شوند الکتریسیته ساکن ایجاد می‌شود و این به طور بالقوه برای مدار‌های الکتریکی خطرناک است.

این متخصص توصیه کرد که برای جلوگیری از آلودگی دریچه تهویه، از لپ تاپ منحصراً روی سطوح سخت استفاده شود. درست است که لپ تاپ یک وسیله جمع و جور است که در هر مکانی حتی روی مبل و تخت خواب می شود از آن استفاده کرد اما سطوح نرم می توانند به آن آسیب بزنند چون منبع پرز و گرد و غبار بیشتری نسبت به سطوح سخت هستند و احتمال انتقال آن به دریچه ها بیشتر است.

نکته دیگر مربوط به خنک کننده است.  اگر به طور فعال و در مدت زمان طولانی در طول روز از دستگاه  استفاده می‌کنید٬ برای حل این مشکل داغ شدن دستگاه می‌توانید پایه مخصوص خنک کننده لپ تاپ خریداری کنید.

علاوه بر این‌ها٬ این متخصص استفاده از صفحه کلید سیلیکونی را نیز توصیه کرد. این وسیله جانبی مخصوصاً برای افرادی که دوست دارند حین کار با رایانه میان وعده بخورند مفید خواهد بود. کاور نه تنها از مکانیسم‌های فشار دادن کلیدها محافظت می‌کند، بلکه در صورت ریختن نوشیدنی و خوراکی روی لپ تاپ٬ به نوعی آن را نجات می‌دهد.

منبع: gazeta.ru

‍‍

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار