رئیس جمهور اوکراین و نخست‌وزیر انگلیس درباره همکاری‌های امنیتی و جنگ این کشور با روسیه گفت‌وگو کردند.

عدم تأمین منافع روسیه از توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه باعث شد مسکو حاضر به تمدید این توافقنامه نشود و درنهایت آن را ترک کند. با این حال کی‌یف و متحدان غربی‌اش مسکو را در این زمینه متهم می‌کنند. 

به گزارش تله تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) طی تماسی تلفنی با ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس درباره طیف گسترده‌ای از مسائل ازجمله همکاری‌های امنیتی به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت. 

زلنسکی در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما در این تماس تلفنی درباره حملات روزانه روسیه به مراکز تاریخی اودسا و زیرساخت‌های این بندر گفت‌وگو کردیم. ما باید از اودسا دفاع کنیم. اوکراین به طور فوری نیازمند تقویت سامانه‌های دفاع هوایی خود به منظور محافظت از میراث تاریخی‌اش و نیز ادامه صادرات غلات از دریای سیاه است. 

حملات گسترده ارتش روسیه به بندر اودسا پس از آن روی می‌دهد که مسکو اعلام کرد در پاسخ به حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی کریمه شامل پل کرچ، اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین می‌کند. 

در خبری دیگر، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس امروز اعلام کرد: خطر آن وجود دارد که روسیه حملات خود به منظور تخریب ذخایر غذایی اوکراین را با هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سیاه تشدید کند. 

وی حملات روسیه به بندر ادسا را اقدامی خلاف وجدان خواند و از تلاش لندن برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد. کلورلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: روسیه باید به گروگانگیری عرضه مواد غذایی در جهان پایان بخشیده و به توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای اوکراین بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار