رئیس‌جمهور اوکراین از همتای آمریکایی خود خواست تا فشار بر مسکو را افزایش دهند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در مکالمه تلفنی با «جو بایدن» همتای آمریکایی، خود با بیان آنکه در این مکالمه خواستار ارسال بیشتر تجهیزات به اوکراین شده است، از درخواست برای فشار بیشتر برمسکو خبر داد.

به گزارش آرتی، زلنسکی همچنین با بیان آنکه در این مکالمه تلفنی روند خصومت‌ها و روند‌هایی که در روسیه در حال وقوع مورد بحث بوده است، افزود: «جهان باید روسیه را تا زمانی که نظم بین‌المللی برقرار شود تحت فشار قرار دهد. با جو بایدن درباره توسعه بیشتر همکاری‌های دفاعی با تأکید بر سلاح‌های دوربرد هم رایزنی کردیم.»  

زلنسکی سپس با انتشار پیامی ویدئویی درباره این مکالمه افزود: «تقویت توپخانه و پرتابگر‌های موشکی متعدد کی‌یف نیز در دستور کار قرار دارد.»

در مقابل کاخ سفید هم بیانیه کوتاهی منتشر کرد و گفت که بایدن «بر حمایت بی‌دریغ واشنگتن از جمله از طریق ادامه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه تأکید کرد».

این مکالمه تلفنی در حالی انجام شد که قرار است دو هفته آینده نشست سران ناتو در لیتوانی برگزار شود و در آنجا هم اعضای این ائتلاف به رهبری آمریکا درباره ارسال کمک‌های هماهنگ بیشتر به کی‌یف تمرکز خواهند کرد. اوکراین که چشم امید زیادی به نشست ویلنیوس بسته است، انتظار دارد نقشه راه عضویت در ناتو را دریافت کند. البته گزارش‌های متعددی می‌گویند که واشنگتن با ارائه مسیر مشخص به کی‌یف برای پیوستن به ناتو مخالفت کرده است.

زلنسکی در این باره هم در پیام ویدئویی خود گفت: تصمیمات مثبت برای اوکراین در ویلنیوس تصمیمات مثبت برای امنیت مشترک ما در اروپا و در کل ائتلاف ناتو است.

اوکراین بهار امسال سامانه‌های موشکی پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را مستقر کرد و در جریان ضدحمله‌ای که ماه جاری میلادی آغاز کرد، چندین تانک لئوپارد ۲ ساخت آلمان و خودرو‌های جنگی پیاده نظام بردلی که آمریکا برایش تهیه کرده بود را از دست داد.

مسکو بار‌ها هشدار داده است که تحویل تسلیحات غربی به اوکراین، به معنای مشارکت مستقیم اعضای ناتو در درگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۰۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
یک دلقک کودتای نارنجی چی شده شاهنشاه جهان و امر و نهی می کند. رجوع کنید به 3 ریال سلطان و شبان.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : جهان باید توی صهیونیست کثافت ویروس کرونا پخش کن و اربابانت رو تحت فشار قرار دهند نابودتان کنند کثافتهایی موذی خبیث جنایتکار که بسیاری از مردم جهان رو بی گناه با پخش منتشر کردن ویروس منحوس کرونا از بین بردید مردم جهان رو داغ دار عزادار عزیزانشان کردید توف اوف بر روی کثافت پست نحس نجس یهودی صهیونیستیت باد زلنسکی جنایتکار ، روسه باید با خاک تو و اربابانت رو یکسان کنه . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۰:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چرا باید جهان روسیه را تحت فشار قرار دهد ؟؟؟ به چه گناهی ؟؟؟ هرچه تو بگی باید جهان اجرا کند ؟ جمع کن خودت و حامیان ظالمت رو ...
آخرین اخبار